دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
راه‌اندازی موزه استاد شهریار در تهران

رئیس بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار از راه‌اندازی موزه استاد شهریار در بوستان بهجت‌آباد تهران خبر داد.

جواد وندنوروز در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از پیگیری برای ثبت بوستان بهجت‌آباد به نام استاد شهریار خبر داد و گفت: این موضوع به عنوان یک رویداد- مکان در وزارت میراث فرهنگی در حال پیگیری است.

رئیس بنیاد فرهنگی مقبره‌الشعرای استاد شهریار با بیان اینکه این موزه پیرو مصوبه کمیسیون بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری، در ضلع شمالی بوستان بهجت‌آباد راه‌اندازی می‌شود، افزود: بنیاد مقبره‌الشعرای استاد شهریار برای مشارکت در تامین هزینه‌های بازسازی و تجهیز ساختمان در نظر گرفته شده برای این موزه آمادگی دارد. همچنین بخشی از آثار و دستنوشته‌های استاد شهریار گردآوری شده و آماده ارائه به علاقه‌مندان در این موزه است.
 
وی تاکید کرد: غزل معروف «بهجت‌آباد خاطره‌سی» در دیوان استاد شهریار نشان‌دهنده تأثیر عمیق اتفاقاتی است که در محل این بوستان در زندگی این شاعر پرآوازه رخ داده و به همین دلیل دوستداران استاد، همه ساله در سالروز درگذشتش در این مکان به یاد شهریار اجتماع می‌کنند.
 
وندنوروز با بیان اینکه نقطه عطف زندگی محمدحسین بهجت تبریزی در پارک بهجت‌آباد رقم خورده است، گفت: در شب حادثه، شهریار از ساعت‌ها پیش در محل قرار حاضر می‌شود، زمان قرار می‌گذرد، اما خبری از معشوقه‌اش نمی‌شود. در همان شب تحول بزرگ روحی در مسیر رشد و تعالی شهریار اتفاق می‌افتد. بعدها خود آن مرحوم بیان می‌کند: «اگر آن شب به وقوع نمی‌پیوست اکنون من پزشک بودم، ولی وقوع آن شب مرا تاریخی کرد و من در تاریخ ماندگار شدم.»
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها