چهارشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
«دلی که نداشتی» نقد می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «دلی که نداشتی» با حضور نویسنده برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست با حضور فاطمه سلیمانی ازندریانی، نویسنده اثر و محمدرضا شرفی خبوشان، منتقد ادبی با همکاری مجمع ناشران انقلاب اسلامی و خبرگزاری کتاب ایران برگزار می‌شود.

کتاب «دلی که نداشتی» داستانی با درونمایه اجتماعی است. این داستان زندگی دختری متولد دهه هفتاد را روایت می‌کند که با ماجرای طلاقش، مسیر زندگی‌اش به شدت تغییر می‌کند.

در بخشی از این خبر می‌خوانیم:
«خوشبختانه خانم‌جان تهران نبود. وگرنه حتما حالا نشسته بود بالای مجلس و من را سرزنش می‌کرد که مقصرم و بلد نبودم شوهرم را توی مشت نگه دارم و هزار حرف عجیب‌وغریب دیگر. بابا هم به‌خاطر همین غرزدن‌هایش نقشه کشیده بود که تاج‌الملوک روز طلاق تهران نباشد. به خرج بابا همراه عمه‌زهرا و آتنا رفته بودند مشهد. شکر خدا، تحت هیچ شرایطی از زیارت نمی‌گذشت و مشهد بهترین بهانه بود برای دور کردنش از تهران. عمه‌ زهرا هم که ازخداخواسته. آتنا فقط خیلی اصرار کرد که بماند تهران، اما عمه اجازه نداد. از ترس خانم‌جان. طفلک آتنا دوست داشت چند روز از غرغرهای خانم‌جان دور باشد، اما چه معنی داشت که یک نفر به زیارت مشهد نه بگوید. بی‌شک حکم ارتدادش صادر می‌شد. زندگی با تاج‌الملوک بزرگ‌ترین بهانه غر زدن آتنا بود. همیشه هم هزار دلیل داشت که عمه می‌توانست بعد از فوت همسرش مستقل زندگی کند. وسط همه غصه‌های زندگی خوشحال بودم که مجبور نشدم شرایط مشابه آتنا را تحمل کنم. آن‌هم از سن خیلی کم. بدون پدر و مادر، زیر سایه آقابزرگ.»

زمان و مکان تشکیل نشست نقد و بررسی این اثر، 20 تیر ساعت 15 در سالن شهید عاشوری موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران خواهد بود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها