یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مردان جنگ را فراموش نکنیم

ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی «فکه» در تازه‌ترین شماره خود ضمن پرداخت ويژه به ماجرای قتل دو روحانی در حرم مطهر امام رضا (ع) با مقالات مختلفی منتشر شده است. یکی از مقالات اصلی این شماره فکه «مردان جنگ را فراموش نکنیم» نام دارد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ماهنامه فکه بعد از بیست و چهار سال انتشار به تازگی شماره 229 خود را روانه پیشخوان مطبوعات کرده است. در این شماره پرداخت ویژه‌ای به ماجری قتل حجج الاسلام محمد اصلانی و محمد صادق دارایی انداخته شده که در حرم مطهر رضوی با حمله یک فرد کشته شدند و مرگ‌شان مصداق شهادت قلمداد شد. فکه عنوان این پرونده جنایی را «پرواز در آسمان حرم» گذاشته است.
 
همچنین در این شماره از نشریه فکه که ماهنامه‌ای فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است مقالات مختلفی به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: مردان جنگ را فراموش نکنیم، تو فقط باش، مرد و نامرد، ایرانی کریم؛ ایران با کرامت، به قله پشت نکنید، رحلت ابوذر زمان، ممکن کننده غیر ممکن‌ها، مبارزه‌ای خالص و از طرف سرباز کوچک امام.
 
در مقاله «مردان جنگ را فراموش نکنیم» به قلم علی حسین پور، نویسنده فراموشی تجربیات دوران دفاع مقدس را عامل ناخوشایندی دانسته و با اشاره به برگزاری جلسه تقدیر از رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور 400 نفر از این افراد در سوم خرداد امسال در باغ موزه دفاع مقدس از حضور نیافتن جوانان در این جلسه گلایه کرده و خواستار این شده که مسئولان حوزه فرهنگ به خود بیایند و دغدغه مند شوند.

نویسنده این‌طور مطلب را ادامه داده است: «... باید نسل امروز ما از ایثارها و از خودگذشتگی‌ها، از افتخارات و تجربیات آگاه شوند. کار بسیار سخت است، رسانه‌ها و بنگاه‌های خبری دشمن با بمباران اطلاعاتی و اخبار پراکنی خبرهای کاذب، مجالی برای خودی‌ها نگذاشته‌ است تا خوراک صالح و حیات بخش اطلاعاتی را بین جوانان پخش کنند. اما جهاد تبیین ما امروز اشاعه فرهنگ دفاع مقدس است...»
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها