چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
«چشمه‌های بهشت» ؛ گزیده جذاب و روان از عیون اخبارالرضا(ع)

همزمان با آغاز دهه کرامت و در آستانه‌ی میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) و در بیست و هفتمین هفته از پویش مردمی «چهارشنبه‌های امام رضایی» کتاب «چشمه‌های بهشت» را مرور ‌می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، «چشمه‌های بهشت» گزیده‌ای جذاب و روان از عیون اخبار الرضا(ع) است که روایت کننده مجموعه‌ از تاریخ زندگی، آموزه‌ها، معارف، کرامات و آداب زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) است.
 
دکتر محمدهادی زاهدی نویسنده، پژوهشگر و شاعر خراسانی، این اثر را با زبانی ساده و ادبیاتی جذاب از مفاهیم بلند عیون اخبار الرضا (ع) در پنج دفتر گردآوری کرده است.
 
کتاب «چشمه‌های بهشت» در پنج دفتر و مجموعاً ۳۱ فصل تدوین شده است؛ دفتر نخست آن روایتگر تاریخ زندگی امام هشتم، دفتر دوم مناظرات و آموزه‌های حضرت، دفتر سوم قرآن و اهل بیت در نگاه امام هشتم، دفتر چهارم راز و رمزهای زندگی در مکتب امام هشتم و در دفتر پنجم موضوع کرامات حضرت، آداب و زیارت ایشان مطرح شده است.
 
عیون اخبار الرضا (ع) نوشته شیخ صدوق یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت رضا (ع) است.
 

در معرفی این اثر آمده است:

ای خورشید بی غروب
تا به مشرق نگاه تو می کوچم
تو می تابی! لبخند می زنی.
کوه های یخ که در سینه ام سنگینی  میکنند آب می شوند و تو در سینه ام سقاخانه ای می سازی تا ریشه تشنگی را در من بسوزانی!
 
یکی از معتبرترین منابع مربوط به تاریخ زندگی و آموزه های امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عیون اخبارالرضا می باشد و در روزگاری نوشته شده است که کمتر از دو قرن  از شهادت آن امام همام (ع) گذشته بود. این دفتر گزیده ای از آن کتاب ارجمند است و روایت کننده مجموعه ای از تاریخ زندگی،آموزه ها، معارف،کرامات و زیارت و آداب آن می باشد.
 
کتاب «چشمه‌های بهشت» با تدوین و ترجمه دکتر محمدهادی زاهدی در 419 صفحه با قطع رقعی و با طرح جلدی از احسان جعفرپیشه و صفحه‌آرایی پارسا صادقیان از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شده است.
 
این اثر تاکنون 8800 نسخه در سه چاپ منتشر شده بود و در آستانه‌ میلاد امام رضا(ع) چاپ چهارم آن نیز در 1000 نسخه و با قیمت 90 هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها