یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
حضور نشر سخن با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه/ ارائه مجموعه آثار زرین‌کوب و جلال خالقی‌مطلق

نشر سخن با سیصد عنوان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد؛ در ویترین این نشر مجموعه کتاب‌های جلال خالقی‌مطلق و عبدالحسین زرین‌کوب و رمان‌های ایرانی و خارجی قرار دارد.‌

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشر سخن کتاب‌های جلال خالقی‌مطلق، عبدالحسین زرین‌کوب، مجموعه رمان ایرانی و رمان خارجی را در ویترین سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه می‌دهد.

در نشر سخن کتاب‌های بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار هم دیده می‌شود از جمله کتاب «گزارش سفارت کابل»، «آینده»، «اسناد تاریخی خاندان غفاری» که با تخفیف ویژه به فروش می‌رسد. 

بخش نخست کتاب «گزارش سفارت کابل» گزارشی است که سید ابوالحسن قندهاری، سفیر ایران در افغانستان در زمان حکمرانی شیرعلی‌خان، از دوران سفارت خود در آن سامان به دست داده و دربردارنده اطلاعات دست اولی درباره شیرعلی‌خان و افغانستان آن دوران و نیز متن دو عهدنامه انگلیس و افغانستان در آن زمان است. بخش دوم کتاب سواد متن چند نامه دولتی و یک فرمان به قلم منشی محمدعظیم، از منشیان دارالسلطنه هرات است که غالبا مربوط به یکی از موضوعات گزارش بخش نخست دارد و در اغلب نامه‌ها نام سیدابوالحسن قندهاری به چشم می‌خورد.

«آینده دوره چهار جلدی»؛ مجله سیاسی، اجتماعی، ادبی و تاریخی آینده در سال 1304 به همت دکتر محمود افشار و با هدف حفظ وحدت ملّی و ترویج و تعمیم زبان فارسی انتشار یافت. مقاله‌های سال اول آینده را گذشته از خود دکتر افشار غالبا رجال نامی سیاست و ادب آن عصر مانند سید حسن تقی‌زاده، محمود عرفان، علی دشتی، رشید یاسمی، سعید نفیسی، علی‌اکبر سیاسی، عیسی صدیق، مشرف‌الدوله نفیسی، ابوالحسن فروغی، یحیی دولت‌آبادی و سید احمد کسروی می‌نوشتند. آنچه اینک در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد دوازده شماره سال نخست مجله است که از تیر 1304 تا آبان 1305 به چاپ رسیده است.

کتاب «اسناد تاریخی خاندان غفاری» مجلد حاضر از کتاب اسناد تاریخی خاندان غفاری نخستین جلد از اسناد بازمانده از غلامحسین‌خان غفاری ملقب به صاحب‌اختیار (متوفی 1326ق) است. اسناد این جلد که متعلق به عهد ناصری و مظفری است اغلب مکاتبات میان غلامحسین‌خان غفاری و مظفرالدین‌شاه و نیز رجالِ صاحب‌نامی همچون علی‌خان امین‌الدوله، امین‌السلطان اتابک اعظم و عبدالمجیدمیرزا عین‌الدوله است. عرایض برخی اشخاص به ناصرالدین‌شاه و مظفرالدین‌شاه و جواب ایشان، مکاتبات در موضوع طاعون سال 1314 ق و نامه‌هایی مربوط به مسافرت‌های مظفرالدین‌شاه به اروپا از دیگر اسناد منتشرشده در این مجلد است.

نشر سخن در راهرو 10/2 غرفه 2 با بیش از سیصد عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد.  

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها