چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز روی میز نقد

کتاب «چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز» با حضور حسن حضرتی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و علیرضا ملائی توانی، نویسنده اثر و عضو هیت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «چالش‌های تاریخ‌ورزی در ایران امروز» نوشته دکتر علیرضا ملائی‌توانی با حضور دکتر حسن حضرتی، استاد تاریخ دانشگاه تهران چهارشنبه 25 اسفند مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

این برنامه از سوی انجمن ایرانی تاریخ چهارشنبه 25 اسفند از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود. 

کتاب «چالش‌های تاری‌خورزی در ایران امروز» به قلم علیرضا ملائی توانی از سوی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد. این کتاب پژوهشی است برای چاره‌اندیشی درباره دانش و رشته تاریخ، از آزادی‌های مدنی و تاریخ‌نگاری ایرانی تا آسیب‌شناسی روش‌های آموزش تاریخ و مسئله اشتغال دانش آموختگان تاریخ و ...



این کتاب در واقع مقدمه‌ای بر چالش‌شناسی رشته تاریخ است؛ چالش‌هایی که می‌تواند از هدف‌گذاری‌های آموزشی و مدیریت رشته تاریخ در دانشگاه‌های ایران آغاز شود و تا مرزهای دفاع از حقیقت در پژوهش‌های تاریخی گسترش یابد. البته شناسایی و فهم همه چالش‌ها نه ممکن است و نه در این مجال می‌گنجد، اما نگارنده کوشیده است دریچه‌ای به سوی برخی از مسئله‌های این رشته و دانش‌آموختگانش بگشاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها