دوشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴
دو نویسنده در آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

همزمان با گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان و روز قلم در ویژه برنامه ملی «از تبار قلم» محمد رمضانی و فائضه غفار حدادی؛ دو تن از نویسندگان آذربایجان‌شرقی نویسندگان بومی آذربایجان شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، ویژه برنامه «از تبار قلم» به مناسبت گرامیداشت روز قلم و ادبیات کودک و نوجوان به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در این مراسم تجلیل از مقام اقشار مختلف اهل قلم اعم از نویسندگان، شاعران، پژوهشگران، نمایشنامه نویسان و ... را از مهمترین دغدغه‌های مدیریت فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی سال‌های اخیر عنوان کرد.
 
وی افزود: شناساندن نویسندگان و چهره‌های فعال ادبی، گامی موثر در افزایش سرانه مطالعه در کشور است.
 
خدایی با تاکید بر اینکه فرهنگ امروزی پس از طی فرآیند زمانی طولانی شکل گرفته است،گفت: نویسندگان ادبیات مکتوب در انتقال فرهنگ، هنر و بینش اجتماعی در بین نسل‌های مختلف یک جامعه تاثیر بسزایی دارند.
 
وی امکان آشنایی با نویسندگان و چهره‌های نام آشنای ادبیات بومی هر استان را یکی از محسنات اجرای ویژه برنامه «از تبار قلم» عنوان کرد.
 
 
در این نشست محمد رمضانی، پژوهشگر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان گفت: عمده آثار من در حوزه طنز و فانتزی اجتماعی است که از مهمترین آنها می‌توان به: «معجزه اشک آبی»، «صندلی برای یک نفر و نصفی»، «نفت می‌سوزد و آتش می‌سوزاند»، «مردی با چوب‌های زیر بغل»، «ماجراهای شیرین از زندگی شیرین یک فرماندار»، «کلاغ‌ها مهربان هستند؛ مهربان و تنها» اشاره کرد.
 
رمضانی با تاکید بر اینکه نویسندگان جوان یا علاقمندان به نوشتن نباید برای چاپ کتاب خود عجله کنند، افزود: بهتر است نویسندگان جوان ابتدا با نویسندگی برای مجلات و نوشتن در فضای مجازی مشق و تمرین نویسندگی انجام دهند و سپس به چاپ کتاب بیاندیشند.

فائضه غفار حدادی نیز گفت: اولین نوشته من در حوزه زندگینامه شهدا و زندگی یک شهید موشکی به نام حاج ناصر جمال بافقی یکی از همرزمان شهید تهرانی مقدمی نگاشته شده است که پایه و اساس نگارش کتاب خط مقدم را تشکیل داده است.
 
وی با اشاره به جزئیات کتاب خط مقدم گفت این کتاب داستانی از شکلگیری قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است که حاصل 9 سال مطالعه و پژوهش مداوم در اسناد و مدارک گاها سری است.
 
غفار حدادی ادادمه داد: من تصور می‌کردم که کتاب‌های عامه پسند در کتابخانه‌های عمومی بیشتر مورد اقبال هستند، اما با بررسی‌های انجام شده، دیدم که کتاب خط مقدم یکی از کتاب‌های پر امانت در سطح کتابخانه‌های عمومی شده و این مایه مباهات و خوشحالی است.
 
یادآوری می‌شود، در پایان این مراسم با تقدیم هدیه و لوح از تلاش‌های فرهنگی محمد رمضانی و فائضه غفار حدادی قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها