جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
مرکز مطالعات ادبیات کودک درگذشت چهره ماندگار ادبیات را تسلیت گفت

مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام علی شیخ الاسلامی چهره ماندگار ادبیات را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، در این پیام، سعید حسام‌پور خطاب به حسین شیخ الاسلامی فرزند حجت‌الاسلام علی شیخ‌الاسلامی  نوشته است: «سوگ‌مندانه درگذشت پدر عارف و اندیشمندتان را تسلیت می‌گوییم. بی‌گمان از دست دادن آن فرزانه وارسته برای جامعه علمی و ادبی کشورمان جبران‌ناپذیر خواهد بود. این چهره ماندگار با پرورش دانشجویان و شاگردانی فرهیخته و تالیف آثار متعدد در زمینه عرفان و شرح و تفسیر قرآن کریم نقشی بی‌بدیل در گسترش فرهنگ و عرفان ایران اسلامی داشته است. هم‌چنین پرورش فرزندی برومند و اهل اندیشه مانند شما میراثی ماندگار و پربرکت از پدر بزرگوارتان خواهد بود. خانواده ادبیات کودک خود را در این اندوه بزرگ شریک شما می‌داند و برای ایشان آرزوی علو درجات و برای شما و دیگر بازماندگان آرزوی صبر و آرامش می‌کند.»
 
حجت‌الاسلام شیخ الاسلامی متولد ۱۳۱۵ در استهبان استان فارس بود. وی به سال ۱۳۴۹ از دانشگاه تهران مدرک دکتری زبان و ادبیات فارسی را گرفت و پس از آن در همین دانشگاه به تدریس پرداخت و سال‌ها ادبیات فارسی و عرفان اسلامی تدریس کرد. وی اولین رییس دانشگاه علامه طباطبایی بود.
 
مرحوم شیخ الاسلامی به سال ۱۳۸۹ به عنوان چهره ماندگار ادبیات انتخاب شد. «خیال، مثال و جمال در عرفان اسلامی»، «راه و رسم منزل‌ها» و «برگزیده متون ادب فارسی دانشگاه‌ها» از جمله تالیفات اوست. همچنین ترجمه جلد چهارم «الغدیر» علامه امینی و «زندگی‌نامه خدیجه کبری و فاطمه زهرا سلام الله علیها» تالیف هاشم الحسنی از جمله ترجمه‌های منتشرشده زنده‌یاد شیخ الاسلامی است. وی - که از مدتی پیش به دلیل مشکلات ریوی و گوارشی در بیمارستان بستری شده بود- روز پنجشنبه 23 اردیبهشت‌ماه چشم از جهان فروبست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها