یکشنبه ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
«گاهی حواست نیست» شعر نیمایی را احیا می‌کند

علی داوودی شاعر دو مجموعه شعر نیمایی با عنوان‌های «گاهی حواست نیست» و «باز هم محرم است» در دست انتشار دارد که به زودی راهی بازار کتاب می‌شود.

علی داوودی، شاعر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) عنوان کرد: معتقدم که در سال‌های گذشته شعر نیمایی و پیروان آن مانند اخوان ثالث و سهراب سپهری و فروغ فرخزاد فراموش شده‌اند. در واقع شیوه آن‌ها از یادها رفت و شاعران هم بیشتر به شعر سپید روی آورده‌اند. اما در این بازار که شعر سپید بیشتر به چاپ می‌رسد، خواستم تا جریان پویای شعر نیمایی را دست‌کم برای خودم و مخاطبانم زنده نگاه دارم.
 
وی افزود: به گمانم شعر نیمایی ظرفیت‌های زیادی دارد اما در ارتباط برقرار کردن با آحاد مردم فراموش و کم‌رنگ شده و از یاد خیلی‌ها رفته است. شعر سپید از شعر نیمایی امکانات کمتری دارد اما اغلب شاعران این روزها خود را به شعر سپید محدود می‌کنند.
 
این شاعر ادامه داد: مجمموعه شعر «گاهی حواست نیست» مجوز انتشارش را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است اما می‌خواهم بعد از ماه محرم منتشر شود.
 
داوودی توضیح داد: مجموعه شعر دیگری با عنوان «باز هم محرم است» در دست چاپ دارم که البته به محرم امسال نمی‌‌رسد. خیلی دوست داشتم این مجموعه در محرم امسال چاپ شود. به هر حال این کتاب نیز احتمالاً همزمان با «گاهی حواست نیست» از سوی انتشارات شهرستان ادب راهی بازار کتاب خواهد شد. معتقدم مردم در ایران به خواندن کتاب فصلی نگاه می‌کنند و در ماه محرم بیشتر کتاب‌هایی با محتوای سوگواری‌ها به فروش می‌رسد.
 
  علی داوودی متولد 1352 همدان است. از وی تا کنون چندین مجموعه شعر در قالب‌های سپید و غزل منتشر شده است. از میان مجموعه شعرهای او می‌توان به «چله» و «چاپ بیروت» اشاره کرد.     

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها