سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
خوراک مغز در کتابفروشی‌ها عرضه می‌شود/ رشد والدین همراه با فرزندانشان میسر شد

دانش‌آموزان و معلمان ریاضی می‌توانند از کتاب «خوراک مغز» برای تقویت توانایی فکری خود و دوستانشان استفاده کنند؛ همچنین اندیشه‌هایی درباره رشد پدر و مادرها به همراه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان در کتاب «رشد والدین همراه با فرزندان» به مخاطبان ارائه و موجب ارتباط بهتر بین والدین و بچه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «خوراک مغز» اثر گئورگ گراتزر با ترجمه محسن نقشینه ارجمند، با ارائه معماهایی به مخاطب، توانایی پرداختن به مسایل جدی ریاضی را فراهم می‌سازد.

دانش‌آموزان می‌توانند از این کتاب برای تقویت توانایی فکری خود و دوستانشان استفاده کنند؛ در تابلوی علمی یا نشریه داخلی مدرسه، ستونی را به معما اختصاص دهند و از این کتاب به عنوان یکی از منابع آن ستون استفاده کنند.

این کتاب همچنین برای معلمان ریاضی هم سودمند است؛ آنها می‌توانند از این معماها برای شیرین‌تر کردن و چالشی‌تر کردن فضای کلاس خود استفاده کنند و برای کشف و تشویق دانش‌آموزان تیزهوش کلاس خود، از آن‌ها در آزمون‌های درسی خود استفاده کنند. در این صورت بهتر است معماها را با داستانی که خود می‌سازند، بازنویسی کنند.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: «هرچند پرداختن به یک مساله عمیق ریاضی می‌تواند موجب رشد فکری بیشتری شود تا پرداختن به یک معما، ولی معماها در مقایسه با مساله‌های ریاضی خوراک‌های سبک‌تری هستند و افراد کمتر از مزه‌مزه کردنش واهمه دارند...»

نشر علوم ریاضی ره‌آورد وابسته به موسسه فرهنگی فاطمی، کتاب «خوراک مغز» را در قالب 205 صفحه و شمارگان هزار نسخه به قیمت 150 هزار ریال منتشر کرده است.

رشد والدین همراه با فرزندان میسر شد
کتاب «رشد والدین همراه با فرزندان» اثر الین شوئن مترجم فرناز فرود اندیشه‌هایی درباره رشد پدر و مادرها را به همراه کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان به مخاطبان ارائه می‌دهد و سبب ایجاد ارتباط بهتر بین والدین و بچه‌ها می‌شود.

این کتاب به والدین کمک می‌کند فرزندان خود را مطابق با نیازهای متنوع و فزاینده جامعه امروز پرورش دهند. با توجه به این‌که امروزه روش بزرگ‌کردن فرزند با گذشته فرق کرده و از جهات فراوانی مشکل‌تر شده است در این کتاب کلیدهایی برای تربیت کودکان و نوجوانان بیان شده است که به مشکلات والدین امروز پاسخ می‌دهد.

کتاب «رشد والدین همراه با فرزندان» دوران کودکی والدین را به یادشان می‌آورد تا بهتر بتوانند فرزندانشان را بفهمند و به آنها کمک کنند تا از مشکلاتشان عبور کنند، همچنین خلاقیت والدین را به جنب و جوش در می‌آورد تا در پرورش فرزند و تلاش‌های دیگر خلاقانه‌تر عمل کنند. این کتاب کنجکاوی و اشتیاق به یادگیری را در والدین بیدار می‌کند تا از لحاظ فکری، راهنمای بهتری برای فرزندانشان باشند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «همه نمی‌توانند مادر و پدری رضایت‌بخش شوند، نه برای اینکه بی‌توجه یا بی‌خیالند، بلکه چون جامعه از تلاش‌هایشان حمایت نمی‌کند. تا وقتی مکان‌های مناسبی برای مراقبت صبح تا شب یا بعد از ساعات مدرسه برای بچه‌ها نداشته باشیم، تا وقتی برنامه‌های جمعی مناسبی برای مرخصی پدر و مادرها یا مراقبت بهداشتی یا همه خدمات لازم برای جلوگیری از عقب افتادگی پدر و مادرها و فرزندان نداشته باشیم، پدر و مادرهای رضایت بخش چندانی نخواهیم داشت...»

موسسه انتشارات صابرین، کتاب‌ «رشد والدین همراه با فرزندان» را در قالب 276 صفحه و شمارگان سه هزار نسخه به بهای 125 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها