دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
افتخارات باشگاه استقلال در یک کتاب نمی‌گنجد

دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال تهران، نگارش یک کتاب جامع برای تشریح موفقیت‌های متعدد آبی‌پوشان پایتخت را کافی ندانست و انتشار مجموعه‌ کتا‌ب‌هایی را که به بیان خاطرات پیشکسوتان این تیم می‌پردازد، به عنوان مکمل تاریخچه پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران در آسیا‌ ضروری دانست.-

سید هادی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: اقدام باشگاه پرسپولیس برای بزرگداشت پیشکسوتان و چهره‌های ماندگار این باشگاه که با رونمایی از کتاب جامع این تیم همراه شد، کاری بی‌سابقه و بسیار ارزشمند بود و امیدوارم چنین اقدماتی در همه باشگاه‌های قدیمی ایران صورت گیرد. 

وی افزود: متاسفانه چنین اقداماتی در باشگاه استقلال کمتر انجام می‌شود و این موضوع جدیدی نیست، چرا که پیشکسوتان این تیم همواره از بابت کم‌توجهی مسوولان باشگاه‌ گله‌مند بوده‌اند. 

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان با اشاره به ضرورت تهیه و تدوین کتاب جامعی درباره تاریخچه و افتخارات تیم‌های ریشه‌دار کشورمان گفت: استقلال یکی از پرطرفدارترین تیم‌های کشورمان است که با دو عنوان قهرمانی در قاره آسیا، پرافتخارترین تیم باشگاهی ایران در قاره زرد به حساب می‌آید و مکتوب کردن چنین خاطرات و سوابقی، باید در راس اقدامات فرهنگی یک باشگاه مردمی قرار گیرد. 

طباطبایی با اشاره به زمینه گسترده‌ و مناسبی که برای انتشار کتاب‌های ورزشی در ایران وجود دارد، افزود: خاطرات ورزشکاران و به ویژه پیشکسوتان فوتبال می‌تواند به تنهایی دست‌مایه انتشار کتاب‌های متعددی شود و مکتوب کردن تاریخ یک باشگاه‌ به انضمام چنین آثاری، جذابیت‌های خاص خود را دارد. در صورتی که باشگاه تصمیم به تهیه کتابی درباره تاریخ استقلال بگیرد، با توجه به قدمت و سوابق درخشان این تیم، یک کتاب جامع نمی‌تواند تصویر کاملی از چگونگی کسب افتخارات این تیم، به علاقه‌مندانش ارایه کند. 

مربی دروازه‌بانان تیم ملی امید ایران ضمن انتقاد از نبودن کتاب‌های تخصصی آموزش دروازه‌بانی فوتبال در بازار نشر، گفت: معمولاً در کتاب‌هایی که برای آموزش فوتبال به مربیان و بازیکنان ترجمه یا تالیف می‌شوند، بخشی به عنوان آموزش دروازه‌بانی وجود دارد و نگاهی کلی به این پست حیاتی در فوتبال شده است. امیدوارم در آینده شاهد انتشار کتاب‌های تخصصی آموزش دروازه‌بانی در کشورمان باشیم.

سیدهادی طباطبایی متولد بیست و نهم خرداد 1352 و دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال تهران است. وی در دیدار دوستانه ایران مقابل تیم ملی دانمارک که مهرماه 1378 در کپنهاگ برگزار شد، با انجام یک بازی درخشان، دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان را مقابل حملات فراوان حریف بسته نگهداشت تا تیم ایران قهرمان سال 1992 اروپا را در خانه‌اش متوقف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط