سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
دیوید مک‌کالو روایتگر تاریخ آمریکا و برنده جایزه پولیتزر درگذشت

دیوید مک‌کالو، نویسنده و پژوهشگر تاریخ آمریکا، مجری و گوینده تلویزیون در 89 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نیویورک تایمز، مک کالو برای نوشتن بیوگرافی دو رئیس جمهور آمریکا در کتاب‌های «ترومن» (1992) و «جان آدامز» (2001) برنده جایزه پولیتزر شد. او همچنین جایزه کتاب ملی آمریکا را برای «مسیری بین دریاها: ایجاد کانال پاناما» (1977) و «صبح‌ها سوار بر اسب» (1981) درباره تئودور روزولت و خانواده‌اش دریافت کرده است.

کتاب‌های مک کالو به دلیل تحقیق عمیق و جذابیت روایت، معمولا پرفروش بودند. «ترومن» 43 هفته در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. «جان آدامز» نیز در نخستین هفته انتشار، پرفروش‌ترین کتاب بود و از آن زمان تاکنون ده‌ها چاپ دیگر را پشت سر گذاشته است. او برای تحقیق و نوشتن کتاب زمان زیادی صرف می‌کرد. به عنوان مثال، پروژه آدامز هفت سال طول کشید و ترومن 10 سال زمان برد.

کتاب‌های مک کالو الهام‌بخش اقتباس‌های تلویزیونی نیز بودند، به عنوان مثال «ترومن» منجر به ساخت یک فیلم بلند و «جان آدامز» مبنای تولید یک مینی‌سریال شد. مک کالو همچنین راوی برخی فیلم‌های مستند بود، از جمله سریال تحسین شده «جنگ داخلی» (1990).

مک کالو جوایز بسیاری از انجمن‌های حرفه‌ای تاریخ و حدود 40 دکترای افتخاری دریافت کرده است. مدال آزادی ریاست جمهوری در سال 2006 به وی اعطا شد. از دیگر کتاب‌های مک کالو می‌توان به «در خیابان‌های تاریک می‌درخشد»، «همراهان شجاع: پرتره‌هایی از تاریخ» و «سفر بزرگ‌تر» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها