سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
«از راه نحس» تا «غیر آمریکایی» / اسامی فینالیست‌های جایزه کشف نویسندگان بزرگ جدید بارنزاندنوبل

بیست و چهارمین جایزه سالانه کشف نویسندگان بزرگ جدید با اعلام اسامی 6 فینالیست وارد دور تازه خود شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) بزرگ‌ترین کتاب‌فروش امریکا – بارنزاندنوبل- شش فینالیست در دو بخش داستانی و غیر داستانی را در آستانه بیست و پنجمین سالروز جایزه موسوم به Discover Great New Writers Awards اعلام کرد.

این جایزه که از سال 1990 بیش از 1800 استعداد را شناسایی کرده فینالیست‌ها را در دو بخش به شرح زیر اعلام کرد:

بخش رمان:
مالی آن توپول / غیر آمریکایی / انتشارات دبلیو دبلیو نورتون اند کمپانی / مجموعه داستان کوتاه بسیار قوی در مورد دگراندیشان، فعالان مدنی و مردم عادی گرفتار در زمان نامشخص.
آرنا بونتمس همن‌وی/ مرثیه در کیندرکلاویر / انتشارات سارابانده بوکس / تراژدی تند و تیز، مجموعه داستان کوتاه که به تأثیر میدان جنگ و نبرد در تاریخ بشریت می‌پردازد.
اوی وایلد / تمام پرندگان آواز می‌خوانند / انتشارات پانته اون / رمانی مهیج، «زیبا نوشته‌ای» که با قلم طنز از زنی جوان که در قلمرو جغرافیا اسیر شده و گذشته‌ای رمزآلود دارد، می‌گوید.
 
بخش غیر داستانی:
به رایس اندروز / راه نحس: یک سال در لبه غرب / انتشارات آتریا بوکس / توصیف گاوچرانی در روزگار مدرن مونتانا، آمیخته‌ای از نوع زندگی مخلوط میان زندگی بیابانی و شهروندی
کیتلین داتی / دودی در چشمان شما / انتشارات دبلیو دبلیو نورتون اند کمپانی / جوان پیمانکار دفن و کفن و یک زندگی همراه با طنز و البته شفقت درباره موضوعی می‌گوید که هیچ‌کدام از ما قادر به فرار از آن نیستیم.
ویل هارلان / نااهل وحشی / انتشارات گرو،آتلانتیک / مطالعه درباره اجتماع انسان و حیوان در حال تغییر ، بیوگرافی دانشمند بی‌باک خود آموخته.

برندگان چهارشنبه چهارم مارس در یک مهمانی خصوصی در نیورک معرفی خواهند شد. به برندگان هر بخش 10 هزار دلار و فینالیست ها هر کدام 5 هزار دلار و راه یافتگان به مرحله اولین نیز هر کدام 2500 دلار جایزه خواهند گرفت. (در واقع برنده نهایی بخش رمان و غیر داستانی هر کدام 17500 دلار دریافت خواهند کرد. )


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها