دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
نویسنده شیرازی به شازده کوچولو پیغام فوری داد/ مأموریت مراقبت از کره زمین

فارس- کتاب «پیغام فوری برای شازده کوچولو» توسط نویسنده شیرازی راهی بازار کتاب شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) - نجمه اشرفی: فریبا کریمی، دبیر انجمن زیرگنبد کبود در گفتگو با خبرنگار ایبنا از انتشار تازه‌ترین اثرش در حوزه کودک درباره ضرورت حفاظت از محیط زیست خبرداد وگفت: کتاب پیغامی فوری برای  شازده کوچولو، کتابی در قالب رمان کودک است که سعی دارد در نگاهی فراتر‌ از یک شهر یا  روستا کودکان و نوجوانان را به توجه به محیط پیرامون و مراقبت از کره زمین ترغیب کند.

این نویسنده توانای فارس با اشاره به تأثیر عمیق فرهنگسازی از سنین کودکی خاطرنشان کرد: به نظر من اگر می‌خواهیم فرهنگ شایسته‌ای مثلا در  مورد عشق به طبیعت و مراقبت از آن در جامعه نهادینه شود، باید از کودکان و نوجوانان شروع کنیم.

کریمی که دستی در دنیای طنز نویسی دارد و به تازگی مهمان برنامه طنز (بلا به دور) در شبکه سلامت بوده و مخاطبان را طنزگونه به حفظ سلامتی دعوت می‌کرد درخصوص اثر جدیدش گفت: این داستان در فضایی خارج از زمین، در سیاره کوچکی  متعلق به شازده کوچولو آغاز می‌شود. من معتقدم اگر هر ارزشی مانند مراقبت و توجه به محیط زیست از کودکی با کتاب و بازی‌ و...در وجود کودکان نهادینه شود، ما در آینده می‌توانیم شاهد تاثیرات شگرف آن در جامعه باشیم. من همیشه این دغدغه را برای حفظ محیط زیست داشته‌ام. از طرفی کتاب شازده کوچولو اثر ماندگار اگزوپری، با درونمایه فلسفی همیشه برایم جالب توجه بوده است و در اثر کودکانه خودم  شخصیت اصلی را از این کتاب وام گرفته ام.

کریمی درباره روند تولید اين اثر نیز توضیح داد: بیش از یکسال مشفول مراحل نوشتن و ویرایش این اثر بودم که نهایتا توسط انتشارات شاولد منتشر شد.

به گزارش ایبنا کتاب پیغام فوری برای شازده کوچولو سال ۱۴۰۲ منتشر شده و در کتابفروشی‌های شیراز در دسترس علاقمندان به داستان و رمان کودک قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها