شنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
دسترسی آسان و ارزان کودکان به آموزش مهارت خودآگاهی در یک کتاب

هدف اصلی از تالیف این کتاب دسترسی آسان و ارزان تمام کودکان به آموزش مهارت خودآگاهی است که یکی از مهمترین مهارت­‌های مورد نیاز در زندگی روزمره است.

سمیه دشمیر مترجم «92 فعالیت جذاب برای افزایش خودآگاهی کودکان» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر عنوان کرد: کتاب حاضر در رابطه با آموزش مهارت خوآگاهی ویژه کودکان به رشته تحریر در آمده است. هدف اصلی از تالیف این کتاب دسترسی آسان و ارزان تمام کودکان به آموزش مهارت خودآگاهی است که یکی از مهمترین مهارت­‌های مورد نیاز در زندگی روزمره است. تمامی مباحث این کتاب در قالب فعایت‌های جذاب و هدفمند طراحی و تدوین شده است. این فعالیت‌ها در حیطه‌های مختلف خودآگاهی از جمله ویژگی‌های جسمانی، هدف‌گذاری، برنامه ریزی در جهت رسیدن به هدف‌ها، نیازها، خواسته‌ها، عادت‌ها، نقاط قوت، نقاط ضعف، ارزش‌های زندگی، ویژگی‌های شخصیتی، احساسات و در نهایت خودآگاهی نسبت به افکار، همراه با تصاویر جذاب و دوست داشتنی برای استفاده والدین در منزل، معلمان و مربیان در مراکز آموزشی و همچنین روان­شناسان و مشاوران کودک مشغول به فعالیت در مراکز درمانی ارائه شده است.

او ادامه داد: مخاطبان اصلی این کتاب تمام افرادی هستند که هر کدام به نوعی با کودکان در ارتباط هستند. از این میان می‌­توان به روان­شناسان، مربیان، آموزگاران و والدین اشاره کرد.

دشمیر گفت: خودآگاهی یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، از مجموعه مهارت‌های زندگی است و با توجه به نقش موثری که کسب این مهارت در احساس رضایت از زندگی، سلامت روانی و موفقیت افراد ایفا می‌کند، آموزش آن به تمام کودکان که آینده سازان ایران هستند توصیه می‌شود. همچنین پیشنهاد می­‌شود آموزش این مهارت در مراکز اموزشی از سنین پیش از دبستان آغاز شده و در سطوح دیگر تحصیلی نیز به طور مستمر ادامه یابد.

این مترجم در پایان عنوان کرد: با توجه به این که خودآگاهی یکی از مهارت­‌های اساسی است که در بهزیستی تک تک افراد نقش دارد و این افراد در کنار هم سازنده جامعه­‌ای سالم و کارآمد خواهند بود و با در نظر گرفتن این موضوع که کودکان امروز جامعه فردای ایران را خواهند ساخت، نقش و اهمیت آموزش این مهارت به عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری پیدا می‌­کند.

انتشارات ارجمند کتاب «92 فعالیت جذاب برای افزایش خودآگاهی کودکان» نوشته سمیه دشمیر را در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها