یکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷
برگزاری سومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با دهه وقف؛ سومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: همزمان با دهه وقف سومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» به همت این اداره کل و با همکاری شور‌ای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما و بنیاد ایران‌شناسی  استان از تاریخ ۲ الی ۱۲ مهر (دهه وقف) در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

وی افزود: ترویج فرهنگ و اشاعه سنت حسنه وقف کتاب، ایجاد همبستگی بین مردم و کتابخانه، ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، حفظ میراث فرهنگی و غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی از اهداف برگزاری این پویش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب یکی از مهم‌ترین ابزارهای انتقال پیام ، فرهنگ و تمدن از نسلی به نسل دیگر و وسیله کمال و تفکر و جزو لاینفک دنیای علم به‌شمار می‌آید؛ اهمیت کتاب، کتابخوانی و شرافت کتاب در اسلام تا حدی است که خداوند متعال به قلم و به آنچه می‌نویسد، قسم یاد کرده است و معجزه پیامبر اسلام (ص) نیز کتاب است.

وی ادامه داد: نظام وقف یکی از ساز و کارهای تحقق عدالت اجتماعی است و دارای ابعاد آموزشی و فرهنگی بسیار گسترده‌ای است؛ اجرای این پویش نیز یکی  از فواید و کارکردهای وقف در بُعد فرهنگی است که با تأمین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی، بستر لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه را فراهم می‌کند.

معصومی بیان کرد: هم‌اکنون حدود ۱ میلیون و  ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد و با توجه به شاخص‌های کتابخانه‌ای، نیازمند افزایش است؛  امیدواریم اجرای این پویش، تقویت‌کننده جریان گردش کتاب و افزایش سرانه مطالعه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از خیرین، مسئولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان و تمامی افراد حقیقی و حقوقی دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.
 
وی افزود:  در قالب این پویش 16 هزار جلد در سال 99 ،  29 هزار جلد در سال گذشته و بیش از 100 نسخه نفیس و خطی ازسوی خیرین، سازمان‌ها، هنرمندان و ... به کتابخانه‌های عمومی استان وقف شد؛ که به دلیل استقبال ویژه عموم مردم، سومین دوره این پویش نیز برگزار می‌شود. کتب وقف شده پس از انجام  نیازسنجی‌های لازم و آماده‌سازی در کتابخانه‌های عمومی سطح استان توزیع و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش  ایبنا؛  علاقه‌مندان می‌توانند برای وقف کتاب به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی در سطح استان مراجعه کنند و یا عدد ۱ را به شماره ۱۰۰۰۴۵۰۱۲ پیامک کنند تا کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با آن‌ها تماس بگیرند؛ اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی به نشانی www.aghpl.ir  و صفحه رسمی این اداره کل در اینستاگرام با شناسه @aghplir   انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها