سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
ناشران گلستانی 550 عنوان کتاب طی یک‌سال منتشر کردند

فرشته آل نبی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: از ابتدای شهریور سال گذشته تا به امروز، 550 عنوان کتاب به شمارگان 284 هزار 780 نسخه به همت اهالی قلم استان گلستان تحریر و روانه‌ بازار نشر شده است.

فرشته آل نبی، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در گلستان، گفت: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات دولت و امیدآفرینی در جامعه است. در این هفته و در ادامه سال جاری تلاش می‌کنیم در کنار دیگر بخش‌های حوزه فرهنگی، در حد توان و امکان به فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با نگاه توسعه‌ای توجه نشان دهیم.

وی به برخی از حمایت‌ و اقدامات در حوزه کتاب ویژه استان گلستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شهریور سال گذشته تا به امروز، 550 عنوان کتاب به شمارگان 284 هزار و 780 نسخه در حوزه‌ها و موضوعات گوناگون به همت اهالی قلم استان گلستان تحریر و روانه‌ بازار نشر شده است.

آل نبی ادامه داد:  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مبلغ یک‌میلیارد و یک‌صد و شصت میلیون ریال اعتبار بابت حمایت از خرید و چاپ آثار نویسندگان در یک‌سال گذشته اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: از سال گذشته تا به امروز 17 هزار و 832 جلد کتاب نیز به کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه‌های مدارس، موسسات فرهنگی و هنری دارای مجوز از این دستگاه اجرایی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی در سراسر استان گلستان اهدا شده است.

رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان درباره برنامه‌ها و برخی افق‌های پیش رو این دستگاه اجرایی در حوزه کتاب، گفت: با هدف حمایت از صنعت چاپ و نشر کتاب در سال جاری به دنبال اقدام‌های جدی‌تر برای جلوگیری از فروش کتاب‌های افست و قاچاق و خارج از چرخه قانونی کتاب هستیم.

فرشته آل نبی با اشاره به جمع‌بندی و تصمیم جدی برای ساماندهی جمعه‌بازار کتاب گرگان، ادامه داد: در حوزه عمرانی و تامین زیرساخت کتابخانه‌ای، فعالیت‌هایی در دست اقدام است. در سال جاری، برای مناطق کم‌برخوردار پیش‌بینی‌هایی انجام‌ شده است.

وی در خاتمه، اظهار کرد: مبلغ 280 میلیون ریال از محل اعتبارات فرهنگی نیز در دیدار و عیادت از فعالان فرهنگی و ادبی آسیب‌دیده از کرونا اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها