شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
«جان‌بابا و جین‌بی‌بی» شکلی تغییریافته و ابتکاری از قصه ننه سرماست/ تلاش برای انتقال مفاهیم محیط زیست در قالب داستان منظوم

مصطفی رحماندوست که آخرین کتابش به نام «جان‌بابا و جین‌بی‌بی» در آستانه انتشار از سوی کتاب نیستان است عنوان کرد که این داستان منظوم به نوعی شکل تغییریافته و ابتکاری از قصه ننه سرماست که با مفاهیم محیط زیست نیز گره خورده است.

مصطفی رحماندوست، شاعر محبوب و پرکار کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: کتاب منظوم «جان‌بابا و جین‌بی‌بی» در 26 صفحه و قطع رحلی آماده شده و تصویرگری آن را فرهاد جمشیدی انجام داده است.

وی افزود: این داستان که با مفاهیم محیط زیست نیز پیوند یافته و تلاشی ظریفانه برای آشنایی کودکان با سنت‌های نوروزی از جمله هفت‌سین نیز به شمار می‌رود، به نوعی بازآفرینی خلاقانه و ابتکاری داستان عمونوروز و ننه سرماست که در آن جان‌بی‌بی نه برف می‌خواست نه بوران نه سرمای فراوان، نمی‌خواست که زمستان باشد دلش می‌خواست که دنیا بهار خندان باشد.



رحماندوست گفت: فرهاد جمشیدی، تصویرگر این اثر نیز در اقدامی جالب و خلاقانه از تصویر جین موریس گودال، دانشمند مشهور انگلیسی و فعال محیط زیست استفاده کرده که کودکان با این شخصیت نمونه محیط زیست نیز آشنا شوند.

این شاعر محبوب کودکان و نوجوانان همچنین عنوان کرد: اگر کودکان و نوجوانان امروز ما بسیار اهل خرید کتاب‌های فانتزی ترجمه شده‌اند جای نگرانی نیست و هنوز هم کتاب‌های تالیفی طرفداران زیادی دارند. حتی عقیده دارم اوضاع کتابخوانی آن قدر اسفناک شده که نوجوانان و کودکانمان اگر حتی کتاب‌های زرد را خواندند باز خوب است و می‌توان سلایق آنها را جهت داد.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها