جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
نمایشگاه کتاب سی‌وسوم بهره‌گیری از کتاب در  نقاط مختلف کشور را مهیا کرد

مسلم قاسمی، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبیات کودک‌ونوجوان اظهار کرد: قطعا فیزیکی و مجازی بودن سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خوب است و می‌تواند زمینه بهره‌گیری همگان در نقاط مختلف کشور از کتاب، این محصول فرهنگی را مهیا کند.

مسلم قاسمی با حضور در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن اشاره به نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت بیان کرد: نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۵۰ سال تجربه را پشت سر دارد و می‌تواند برای بسیاری از دست‌اندرکاران حوزه نمایشگاهی الگوی مناسبی تلقی شود؛ در دو سال گذشته که جهان با ویروس منحوس کرونا دست به گریبان بود بسیاری از غرفه‌های این نمایشگاه بزرگ جهانی نیز کوچک و خالی شدند؛ اما علی‌رغم این مسئله برگزاری این نمایشگاه به صورت حضوری و مجازی انضباط خاصی داشت و همه چیز آن چند روز قبل از برپایی نمایشگاه مهیا شده بود. 
 
او در ادامه مطرح کرد: این دوره از نمایشگاه از نظم و انضباط مناسب برخوردار است و تجربه خوبی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.
 
وی با بیان این‌که بازدیدکنندگان با عقبه نمایشگاه‌ها کاری ندارند، عنوان کرد: آنها دوست دارند زمانی که وارد هر نمایشگاهی می‌شوند با فضایی دلنشین و آماده روبه‌رو شوند؛ ولی وقتی بی‌نظمی‌ها و بی‌انضباطی‌ها را می‌بینند احساس می‌کنند که جدی گرفته نشده‌اند و همین مسئله سبب فاصله گرفتن آن‌ها از نمایشگاه می‌شود.
 
نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان در خصوص حضور آثار جدیدش در نمایشگاه کتاب سی‌وسوم مطرح کرد: بنا بود کتاب جدیدی از من در این نمایشگاه حضور داشته باشد ولی به دلیل مشکلات نشر این موضوع محقق نشده است.
 
مسلم قاسمی در پایان درباره این دوره از نمایشگاه گفت: قطعا فیزیکی و مجازی بودن سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خوب است و می‌تواند زمینه بهره‌گیری همگان در همه نقاط کشور از این محصول فرهنگی را مهیا کند. در سنوات پیشین کسانی که در نقاط دور زندگی می‌کردند چاره‌ای جز اجاره‌نشینی چند روزه برای خرید کتاب‌هایشان و تحمل مشقت‌های سفر را نداشتند؛ اما مجازی شدن خرید کتاب در این شرایط بهترین کاری بود که مسئولان می‌توانستند انجام دهند. 
 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با شعار «با کتاب سلامتیم» در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها