دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
نمایشگاه مجازی مکمل نمایشگاه فیزیکی است

مریم‌سادات ظهوریان، گفت: برخلاف برخی که معتقدند نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه فیزیکی است، معتقدم نمایشگاه مجازی مکمل نمایشگاه فیزیکی است.

مریم‌سادات ظهوریان،‌ مدیرعامل انجمن فرهنگی زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به برگزاری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه دو سال است که برگزار نشده و ناشران و مخاطبان همیشگی نمایشگاه کتاب نسبت به برگزاری آن تشنه هستند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌کنم، نمایشگاه کتاب 1401 با استقبال گسترده مردم روبه‌رو شود.
 
وی با بیان این‌که نمایشگاه مجازی کتاب طی دو سال گذشته نیز یکی از تجربیات موفق در حوزه نشر و کتاب بود، افزود: درباره برگزاری نمایشگاه مجازی، بازخوردهای قابل‌توجهی از سوی مخاطبان نشر و انجمن دریافت کردیم و نمایشگاه امسال به‌صورت فیزیکی و مجازی می‌تواند مکمل اثر‌بخشی در رونق این رویداد باشند.

ظهوریان ادامه داد: برخلاف برخی که معتقدند نمایشگاه مجازی جایگزین نمایشگاه فیزیکی است اما من این نظر را قبول ندارم. معتقدم نمایشگاه مجازی مکمل و تکمیل‌کننده  نمایشگاه فیزیکی است.
 
وی با بیان این‌که خرید کتاب به‌صورت حضوری، آشنایی با محتواها و لمس آن برای بسیاری از مخاطبان کتاب اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: افراد زیادی هستند که همواره سالانه منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب هستند تا با تازه‌های نشر به‌صورت چهره به چهره آشنا شوند و برخی دیگر که امکان حضور ندارند می‌توانند از مزایای فروش مجازی بهره ببرند.
 
ظهوریان همچنین درباره لزوم برگزاری بخش‌های جنبی نمایشگاه کتاب و توجه به مباحث مختلف در آن، گفت: معتقدم، برگزاری نشست‌های مختلف ضروری است و اتفاق قابل توجهی به شمار می‌آید که بستری برای ورود به مباحث تخصصی در حوزه نشر است و باید به صورت جدی به آن پرداخت.
 
وی درباره رویکرد برنامه‌ها و نشست‌های جنبی نمایشگاه نیز گفت: استفاده از ظرفیت و توانمندی‌ تشکل‌ها و انجمن‌های فعال حوزه نشر براساس تفکرمحور و پژوهش‌محور بودن می‌تواند کمک بسیار خوبی برای بهتر برگزار شدن این برنامه‌ها باشد.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 21 تا 31 اردیبهشت 1401 در مصلای امام خمینی‌(ره) برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها