دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
تولید 8 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا پایان سال

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با اشاره به ظرفیت تولید 65 هزار تن کاغذ در سال آینده، از تولید هشت هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و 500 تن کاغذ مطبوعات تا پایان سال 1400 خبر داد.

امید نیک‌نژاد، مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه این شرکت تا پایان سال حدود هشت هزار تن کاغذ چاپ و  تحریر تولید خواهد کرد، گفت: از این میان حدود پنج هزار تن برای تحویل مرحله اول کاغذ برای وزارت آموزش و پرورش و دو هزار تن برای چاپ کتاب یک موسسه آموزشی است.
 
وی افزود: همچنین با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد مذاکراتی داشتیم تا برای سال آینده بخشی از کاغذ چاپ و نشر را تامین کنیم. برای امسال نیز یک‌سری تولیدات داریم تا بتوانیم نیاز ناشران را مرتفع کنیم.
 
نیک‌‌نژاد با بیان اینکه مذاکرات در این زمینه ادامه دارد، گفت: هنوز نتیجه این مذاکرات مشخص نیست تا بتوانیم برای سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ اما نتیجه نهایی به زودی اعلام خواهد شد.
 
وی با اشاره به تولید کاغذ مطبوعات نیز توضیح داد: تلاش کردیم در این مدت کاغذ مورد نیاز مطبوعات را نیز تولید کنیم و قرار است تا پایان سال حدود 500 تن کاغذ 48 گرمی به بازار عرضه کنیم.
 
وی با اشاره به کل تولید کارخانه چوب و کاغذ مازندران در سال 1400، عنوان کرد: تاکنون حدود 103 هزار تن انواع کاغذ تولید کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال در حوزه تولید کاغذ چاپ و تحریر و انواع فلوتینگ بتوانیم رکورد 110 هزار تن را بزنیم؛ درحالی که این رقم در سال گذشته 65 هزار تن بود.
 
نیک‌نژاد همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره پیش‌بینی‌های تولید این مجموعه برای سال آینده نیز گفت: این موضوع به حمایت مسئولان بستگی دارد؛ ما آمادگی تولید 65 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر و روزنامه را داریم و در حال مذاکره با نهادهای مختلف هستیم.
 
وی یادآور شد: با توجه به طرح تنفس جنگل‌ها اگر در بحث واردات چوب حمایت‌های لازم انجام شود، می‌توانیم تعهد 65 هزار تنی را اجرایی کنیم. در این میان اما این امکان نیز وجود دارد که به ظرفیت اسمی 145 هزار تن برای کاغذ چاپ و تحریر و فلوتینگ هم برسیم که تحقق آن به مذاکرات کنونی ما بستگی دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها