دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
با نمایشگاه مجازی، عدالت بین ناشران استانی و تهرانی  کتاب اتفاق افتاد

مدیر انتشارات محقق اردبیلی به ایبنا گفت: نمایشگاه مجازی کتاب، عدالت بین ناشران استان‌ها و تهران را برقرار کرده است.

عزیز احدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، اظهار کرد: در نمایشگاه مجازی، همه مردم کشور اعم از روستایی و شهری بدون پرداخت هزینه سفر و هزینه‌های جانبی دیگر، می‌توانند به کتاب‌های منتشرشده همه ناشران فعال دسترسی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه در نمایشگاه‌های حضوری، اهمیت چندانی به ناشران شهرستانی داده نمی‌شود، تصریح کرد: در نمایشگاه مجازی، همه ناشران امکانات یکسانی دارند و این موجب برقراری عدالت در بین ناشران می‌شود.
 
احدی با تأیید اینکه نمایشگاه امسال نسبت به سال قبل بهتر بوده و از نواقص سال قبل کاسته شده است، ادامه داد: امسال زیرساخت‌ها مطلوب‌تر شده ؛ سال گذشته، سه روز پس از برگزاری نمایشگاه، سایت همچنان مشکل داشت و من نتوانستم در سه روز نخست نمایشگاه ارتباط بگیرم، اما امسال وضعیت خیلی بهتر شده است.
 
وی با تقدیر از اداره پست که در تحویل کتاب مشکلی ایجاد نکرده است، افزود: مشکلی که داشتیم این بود که اداره پست مأمور جمع‌آوری کتاب‌ها نداشت و کتاب‌ها باید توسط ناشر تحویل اداره پست می‌شد که این کار زمان‌بر بوده و مشکلاتی برای ناشر ایجاد می‌کرد و امیدوارم با برطرف شدن این نقیصه در آینده، سرعت عمل در ارسال کتاب و رساندن آن به دست مخاطب بیشتر شود.
 
مدیر انتشارات محقق اردبیلی با بیان اینکه کتاب‌ها را یک روز در میان پست می‌کند، تشریح کرد: از شهرهای مختلف سراسر کشور، مثل مشهد، شیراز، اصفهان و غیره مشتری داشتیم؛ اما فکر می‌کنم اگر خبررسانی نمایشگاه‌ها تقویت شود و دستورالعمل نمایشگاه‌ها قبلاً به‌صورت کامل آماده شده و به ناشران ابلاغ شود، شرایط بهتری داشته باشیم.
 
احدی با اشاره به اینکه در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌صورت حضوری معمولاً شرکت می‌کردم و در این دو سال هم مجازی شرکت کرده‌ام، گفت: به‌طورکلی نمایشگاه مجازی را به دلیل دسترسی همه مردم مفید می‌دانم به شرطی که زیرساخت‌ها رفته رفته تکمیل‌تر شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها