شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
تشکیل شورای راهبری ادبیات داستانی در حوزه هنری قم

با حضور علی‌اصغر عزتی پاک، مهدی کفاش، مهدی کرد فیروزجایی، سمیه عالمی و مرضیه نفری، شورای راهبری ادبیات داستانی حوزه هنری استان قم تشکیل شد.

سمیه سلطانپور کارگزار ادبی، فعال در حوزه ترویج کتابخوانی و مدیر بخش داستان حوزه هنری قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم با اشاره به تشکیل شورای راهبری ادبیات داستانی حوزه هنری استان قم گفت: برای هماهنگی و ایجاد پایگاهی مسنجم در راستای مراجعه داستان‌نویسان قمی به حوزه هنری با حضور محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم و جمعی از نویسندگان استان، جلسه‌ای جهت تصمیم‌گیری درباره این موضوع در حوزه هنری استان قم تشکیل شد.
 
وی اضافه کرد: این شورا متشکل از علی اصغر عزتی پاک، مهدی کفاش، مهدی کرد فیروزجایی، سمیه عالمی و مرضیه نفری است و در گفت‌وگو با رئیس حوزه هنری قم نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص پیشرفت و پیشبرد ادبیات داستانی در قم ارائه کردند.
 
مدیر بخش داستان حوزه هنری قم تصریح کرد: از جمله مشکلات داستان‎‎‌نویسان قم نبود پاتوقی ثابت برای نویسندگان استان و عدم توجه محافل داستانی به ادبیات داستانی کلاسیک ایرانی بود.
 
سلطانپور یادآور شد: در این نشست تصمیم گرفته شد تا حوزه هنری به پاتوقی ثابت برای داستان‌نویسان استان قم‌ تبدیل شود.
 
وی گفت: احیاء برخی جشنواره‌های ادبی حوزه هنری در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد کارگاه‌های هفتگی داستان با حضور اساتید مطرح ادبیات داستانی به صورت مستمر تشکیل شود.
 
این فعال حوزه ترویج کتابخوانی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدوارم با توجه به ظرفیت‌های داستانی استان قم و بهره‌مند بودن این استان از داستان‌نویسان و مدرسین مطرح ادبیات داستانی، این شورا بتواند بستر مناسبی برای هم‌افزایی و رشد ادبیات داستانی این استان فراهم آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها