چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲
تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی با هدف توسعه فعالیت‌های «فناورانه» امضا می‌شود

رئيس انجمن علمی فناوری چاپ ايران با مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سياستگذاريی‌های كلان و توسعه فعاليت‌های فناورانه فرهنگی و هنری دیدار کردند، قرار است به‌زودی تفاهم‌نامه همکاری علمی، آموزشی و پژوهشی بین این دو مجموعه امضا شود.

محمد بيطرفان، رئيس انجمن علمی فناوری چاپ ايران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به فعالیت‌های اخیر این انجمن، گفت: روز گذشته سه‌شنبه(7 دی‌ماه) با محمدحسين ايمانی خوشخو، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور سياستگذاری‌های كلان و توسعه فعاليت‌های فناورانه فرهنگی و هنری و رئيس پارک ملی علوم و فناوري‌های نرم و صنايع فرهنگی درباره ظرفیت‌های موجود در انجمن ديدار داشتیم.
 
وی افزود: در اين ديدار، گزارشی از عملكرد و فعاليت‌های انجمن و برگزاري هفت دوره هفته نكوداشت علوم و فناوری چاپ همزمان با ١١ شهريور روز ملی صنعت چاپ اراده کردیم.
 
بیطرفان با بیان اینکه انجمن همواره تلاش کرده منشاء تغيير و تحولات در سطح صنعت باشد، عنوان کرد: در این دیدار عنوان شد که انجمن، فعاليت‌های خود در راستای تبيين و ارتقاء جايگاه صنعت راهبردی چاپ كشور، ايجاد پل ارتباطی بين دانشگاه و صنعت، گفتمان‌سازی در حوزه‌های مغفول مانده به‌ويژه امور پژوهشی، خوداتكايی و تشويق و حمايت از بومی‌سازی دنبال کرده است.
 
وی تاکید کرد: برگزاری ٢ همايش ملی، تجليل از ده‌ها پيشكسوت صنعت چاپ، شركت دانش بنيان، كارآفرين و پژوهشگر نمونه، بيش از ٥٠ نشست هم‌انديشی علمی و تخصصی، ده‌ها كارگاه آموزشی و اولين نمايشگاه دستاوردهای پژوهشی در حوزه صنعت چاپ، ١٠ تفاهم‌نامه علمی و اموزشی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراكز علمی و پژوهشی طراز اول كشور، حضور فعال در جشنواره‌هاي صنعت چاپ استان‌های مختلف كشور و تعامل سازنده با ساير تشكل‌های فعال و تاثير‌گذار در سراسر كشور ازجمله اقدامات انجمن به شمار می‌آید.
 
به گفته وی، تلاش و پيگيری و تحقق ايجاد رشته مهندسي پليمر با گرايش چاپ در مقطع كارشناسی‌ارشد، ترويج علم و دانش و امور پژوهشی و حمايت از خودباوری، خوداتكايی، بومی‌سازی، شناسايی و معرفی چالش‌ها و فرصت‌های پيش رو اين صنعت راهبردی در سطح كلان ملی نیز از دیگر اقداماتی بود که در این دیدار به آن اشاره شد.
 
بیطرفان همچنین به ارائه پیشنهادات خود در خلال این نشست، اشاره کرد و گفت: ما آمادگی كامل انجمن را برای هرنوع تعامل، همكاری و مشاركت در امر سياستگذاری‌های كلان و توسعه فعاليت‌های فناورانه در حوزه صنعت چاپ با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنايع فرهنگی اعلام کردیم.
 
وی با اشاره به صحبت‌های محمدحسين ايمانی خوشخو، مشاور وزير در امور سياست‌گذاری‌های كلان و توسعه فعاليت‌های فناورانه فرهنگی و هنری، توضیح داد: وی با تقدیر از مجموعه فعاليت‌های ارزنده و تاثيرگذار انجمن بر ضرورت شناسايی و فراهم شدن بسترهای لازم برای همكاری‌های مشترک و دوجانبه تاكيد کرد.
 
بیطرفان با بیان اینکه در این دیدار درباره امضای تفاهم‌نامه علمی،‌ آموزشی و پژوهشی نیز صحبت شد، افزود: دکتر  خوشخو در ادامه بر ظرفيت‌های كم‌نظير پارک ملی در تشويق و ترغيب شركت‌های دانش‌بنيان و فعاليت استارتاپی در حوزه صنعت چاپ تاكيد و خواستار همكاری انجمن در اين خصوص شد و رهنمون‌های لازم درباره توسعه فعاليت‌های انجمن در حوزه‌های مرتبط را ارايه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها