چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
اهدای تعدادی کتاب به یک دفتر تسهیل‌گری مناطق محروم در ارومیه

۲۰۰ جلد کتاب به دفتر تسهیلگری کوی سالار ارومیه با هدف بالا بردن سرانه کتابخوانی در مناطق نیازمند و کمتر توسعه‌یافته اهدا شد.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در این مراسم به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، گفت: به‌مناسبت هفته کتاب، ۲۰۰ جلد کتاب به دفتر تسهیلگری کوی سالار ارومیه با هدف بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق نیازمند و کم توسعه یافته صورت گرفت.

وی افزود: تجهیز کتابخانه‌های مناطق حاشیه‌نشین شهر ارومیه و بالابردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مناطق نیازمند و کم توسعه یافته شهر از جمله اهداف این طرح است.

بابازاده ادامه داد: غنی‌سازی منابع کتاب و کتابخانه دفاتر تسهیل‌گری و کمک به برنامه‌های رفع آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌های فرهنگی و اجتماعی ازجمله مسایل مطرح‌شده در این مراسم بود.
 

وی همکاری در اجرای برنامه‌های کتاب و کتابخوانی و رفع آسیب‌های اجتماعی با اجرای برنامه‌های مشارکتی و جشنواره‌های فرهنگی حوزه کار دفاتر تسهیل‌گری و همکاری تاسیس و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی در کوی سالار از دیگر برنامه‌هایی است که در روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

بابازاده گفت: با مهیاشدن زمینه مطالعه برای مردم جامعه بدون تردید شاهد افزایش دانش و آگاهی مردم خواهیم شد. 

وی با بیان اینکه ارومیه شهری فرهنگی است و زیرساخت‌های لازم را در حوزه فرهنگ دارد، گفت: امکان ایجاد کتابخانه در همه مناطق میسر نیست؛ ولی با اهدای کتاب تا حدودی می‌توان این مشکل را برای مردم فرهنگ‌دوست حل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها