دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
اسامی مرحله نهایی جشنواره ملی «صدای سکوت» دی‌ماه امسال منتشر می‌شود

زهره عارفی دبیر جشنواره ملی «صدای سکوت» از انتشار اسامی نهایی برگزیدگان این جشنواره در دی‌ماه 1400 خبر داد.

زهره عارفی دبیر جشنواره ملی «صدای سکوت» ویژه داستان‌نویسان ناشنوا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره به برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی «صدای سکوت» در دو بخش داستان کوتاه و داستان کودک، در تابستان 1400 شروع به کار کرد و مجموع آثار نویسندگان تا 20 مهرماه به این دبیرخانه ارسال شد.
 
وی اضافه کرد: از تعداد 49 نفر شرکت‌کننده در بخش داستان کوتاه، 118 اثر دریافت شد. بعد از جداسازی ناداستان‌ها، 96 اثر به مرحله اول داوری راه یافت و از این تعداد داستان‌های زیر به مرحله دوم راه پیدا کردند: «از پرورشگاه تا کهریزک»، داستان‌های «راهی برای نبودن»، «روسری بخت»، «ریزعلی»، «کولبر» و «یک روز معمولی» و «ایلیا»، «باتلاق خواب»، «جیغ‌های صورتی» و «کوه‌های سرگردان»، «در تب و تاب» و «پول بده برایت شکلک دربیاورم»، «سرخ و سفید»، «ببوسش...، بغلش کن»، «فردایی که نخواهد آمد» و «سین مثل سگ»، «بوی خیانت» و «شهید زنده‌ای در لجن» و «لجنزار»، «اقامتگاه شیطان» و «صدای سکوت».

وی ادامه داد: داستان‌های «با بال شکسته پرگشودن هنر است»، «جایزه»، «حذف»، «بداهه»، «جهنم زیر پای من است»، «مسافرخانه‌ای در مه»، «مثل روی ماه»، «در آغوش پرواز»، «فراموش‌شده‌ها»، «زنی در کنار جاده»، «سکه دوریالی»، «کوله پشتی سنگین»، «پایه‌ها»، «بازگشت»، «دونده»، «آنیس»، «سکوت در زمستان»، «دندان‌درد»، «بوی مرگ، بوی زندگی»،«زنی در نیمه شب»، «چشم‌هایم»، «خوشبختی»، «بم»، «قلب»، «سکوت پیرمرد»، «گیسو»، «تور حاشیه‌سفید»، «به زبان من حرف بزن»، «سکه نحس»، «نوای عجیب» و «اردو» از دیگر آثار راه‌یافته به دور دوم داوری جشنواره‌اند. 
 
دبیر جشنواره ملی «صدای سکوت» تصریح کرد: در بخش داستان کودک نیز 57 اثر، همراه با دو کتاب به مرحله دوم جشنواره راه پیدا کردند که اسامی داستان‌ها و نویسندگان به قرار زیر در اختیار سه داور دور نهایی قرار گرفته است: داستان‌های «شب پرک»، «مجموعه داستان سارا و ماهی»، «سمعک کهنه»، «پسری که می‌خواست بادبادک شود»، «بادکنک جادویی»، «ضامن خرگوش»، «پرنده زنبورخوار»، «اعتمادکردن به دشمن»، «تخم گمشده»، «ماجراهای ارغوان و مخمل1»، «ماجراهای ارغوان و مخمل2» ، «هیس! همسایه‌ها خوابند»، «گرمسیر برف ندارد»، «پنجره و دختر»، «شاپرک»، «کوهی که منتظر است»، «کوکی»، «متفاوت کوچک»، «ادل»، «یخ‌فروش»، «گمشده»، «آرزوی گل نرگس»، «خانه پدربزرگ»، «داستان خر»، «بادکنک‌های جادویی»، «مدادها و تراشک بدجنس»، «عروسک سیاه»، «ماشین‌ها» و داستان «نارنجی».

این داستان‌نویس تصریح کرد:داستان «آدمک اشیا»، «اگر دنیا جور دیگری بود»، «پارسا»،«پارکینسون»، «روی ماه»، «خورشید خاموش کن»، «آلپاکا»، «ببین بچه‌کلاغ را»، «شاهکار چرخ‌ریسک»، «سوفی و حنایی»، «جوجه ترسو»، «من خودم را دوست دارم»، «کاکتوس»، «خانه لاکی»، «معذرت‌خواهی»، «لوسی و مریضی»، «مجموعه گلوله سفید و ماه»، «پسته‌های رنگارنگ»، «درخت جوان و مداد»، «مرغ وحشی» و «ستارهای که می‌میرد» از جمله آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری در بخش داستان کودک‌اند.
 
وی یادآور شد: برخی از آثار به دلیل نداشتن شناسنامه اثر و یا کارت شناسایی معتبر از بهزیستی از لیست داوری خارج شده است. لازم به ذکر است که اسامی به‌ترتیب حروف الفبا نوشته شده است و این دبیرخانه امیدوار است با مساعدت داوران پایانی جشنواره بتواند اسامی برندگان نهایی را تا دی ماه 1400 از طریق رسانه‌های عمومی منتشر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها