شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
اشعار باباعلی جوانمرد زبانزد عام و خاص است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: باباعلی جوانمرد از شعرای پیشکسوت آذری‌گو بوده و اشعار عرفانی، حماسی وطنز وی زبانزد عام و خاص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، باباعلی جوانمرد، شاعر پیشکسوت میاندوآبی که در ارومیه سکونت داشت، ظهر دیروز بر اثر بیماری در ۶۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در مراسم تشییع و خاکسپاری این شاعر فقید، در گفت‌وگویی با خبرنگار ایبنا با اشاره به تاثیرگذاری شعر در جامعه و فرهنگ مردم گفت: شعرا با ابزار سخن و با آشنایی به ذائقه‌ی مخاطب و همچنین مهارتی که در چینش کلمات و معنی بخشی به آن دارند، در روح و جان افراد تاثیرگذاشته و مفاهیم را به بهترین وجه انتقال می‌دهند.

وی، شعرا را سرمایه‌های مهم و تاثیرگذار کشور برشمرد و گفت: باباعلی جوانمرد از شعرای پیشکسوت آذری‌گو بوده و اشعار عرفانی، حماسی و طنز وی زبانزد عام و خاص است.
 
 

این مسئول ادامه داد: در طول عمر گرانمایه خود آثار ادبی و کتاب‌های شعر پرباری را از خود به یادگار گذاشتند و اشعار نغز و زیبایی را با مضامین مختلف طنز و اجتماعی سروده‌اند. فقدان این شاعر خوش و ذوق و قریحه مایه اندوه و تاسف اهالی شعر و ادب استان شد.
 
خدایاری بیان کرد: کتاب شعر ترکی از جمله «وجدانی عذابا سالما، قره بادیمجان، حقیقت نامه، بیزیمده آللاهیمیز وار و گول اورگین آچیلسین» از این شاعر توانمند چاپ و منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها