یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
قصه‌گوی منتخب کشوری در فضای مجازی برایمان قصه می‌گوید

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برنامه قصه‌گویی در فضای مجازی توسط قصه‌گوی منتخب کشور «سلطانعلی دریادل» انجام می‌شود.

پیمان تابانفر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد:  طرح وقف کتاب بر پایه سنت حسنه وقف و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی جهت اهدای کتاب به مناطق محروم و حاشیه‌نشین در شهرستان خوی اجرا می‌شود.

تابانفر افزود: نشست و تجلیل از فعالین ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، قصه‌گویی در فضای مجازی توسط قصه‌گوی منتخب کشور سلطانعلی دریادل، نشست زنده مجازی گرامیداشت روز فلسفه با مشارکت نشریه ندای قلم و انجمن نویسندگان خوی از جمله برنامه‌های هفته کتاب در این شهرستان است.

وی همچنین تولید و انتشار محتوای دیجیتال در فضای مجازی، پوشش و انعکاس خبری برنامه‌ها و اقدامات مرتبط با هفته کتاب در نشریات، پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و  نشست زنده مجازی «کتابخوان» توسط اداره کتابخانه‌های عمومی، نشریه ندای قلم و انجمن نویسندگان را ازجمله دیگر برنامه‌های هفته کتاب شهرستان خوی عنوان کرد.
 
تابانفر ادامه داد: افزایش سرانه مطالعه امروز دغدغه‌ای مهم است و باور داریم که با ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌توان زمینه مشارکت بیشتر مردم را در برنامه‌های توسعه‌ای فراهم کرد، به همین دلیل نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در نظام آموزشی بسیار حیاتی است.

این مسئول بیان کرد: خانواده‌ها نیز باید به تبیین این مفاهیم و جایگاه کتاب در بین کودکان بپردازند تا در جامعه‌ای مسوولیت پذیر شاهد تقویت بنیان‌های آموزشی و یادگیری و نسلی کتابخوان در آینده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها