سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
تالیف و انتشار 15 کتاب موضوع درباره شهدا برای مخاطبان کودک در زنجان

به گفته دبیر اجرایی «کنگره 3535 شهید استان زنجان»، با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان 15 عنوان کتاب با شهدا و نیز رزمندگان خردسال این استان همزمان با برگزاری این کنگره در سال آینده منتشر می‌شوند.

سید شمس‌الدین موسوی، دبیر اجرایی «کنگره 3535 شهید استان زنجان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، از برگزاری نخستین دوره این کنگره در سال آینده خبر داد و با یادآوری اینکه رزمندگان زنجانی در 19 عملیات بزرگ خط‌شکنی و غواصی کرده و در 26 عملیات در مقابل سنگین‌ترین پاتک‌های دشمن فداکاری و مجاهدت کردند، برگزاری کنگره شهدای این استان را فرصت مناسبی برای بیان خاطرات تلخ و شیرین رزمندگان دانست.

وی با اشاره به ساز و کار برگزاری کنگره شهدای زنجان و تشکیل کمیته‌های مختلف در قالب آن گفت: یکی از کمیته‌های تشکیل شده در قالب این کنگره کمیته ثبت آثار و اسناد به منظور ثبت و چاپ خاطرات، شهادت، تولد و ... شهدا است.

موسوی از جمع‌آوری بیش از ۱۸۱ هزار برگ سند، مدارک، خاطرات، وصیت‌نامه و ... از شهدا و رزمندگان زنجانی توسط حفظ آثار سپاه استان خبر داد و بیان کرد: همچنین آثار و مدارک دقیق و قابل قبولی توسط سازمان و دستگاه‌های اجرایی نظیر بنیاد شهید، جهادکشاورزی و ... جمع‌آوری شده است.

دبیر اجرایی کنگره 3535 شهید استان زنجان با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا از ظرفیت دستگاه‌های ذیربط استفاده شده است، تصریح کرد: قرار است بر اساس همین آثار و مستندات جشنواره‌های پیرامونی نیز برگزار شود.

وی از برگزاری جشنواره داستان و خاطره به عنوان برنامه‌های کنگره شهدای استان خبرداد و گفت: پوستر مربوط به این جشنواره طراحی شده است و طبق برنامه جشنواره برای رده‌های سنی مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره 3535 شهید استان زنجان همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، تألیف و انتشار 15 کتاب در نظر گرفته شده و اقدامات مقدماتی آن صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تاکنون در حوزه کودک و نوجوانان کمتر کار شده است از همین رو در تلاش هستیم از طریق این جشنواره به بحث فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان نوجوان نیز پرداخته شود.

دبیر اجرایی کنگره 3535 شهید استان زنجان بر ضرورت ثبت و ضبط خاطرات، دلاورمردی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان استان زنجان تأکید کرد و گفت: شهدا درس عزت و آزادگی به ما دادند و به عهد و پیمان خود پایبند بودند و امروز هم ما باید این راه را ادامه دهیم.

موسوی گفت: نوجوانان و جوانان ما باید با روحیه رزمندگان اسلامی آشنا شده و راه شهدای گرانقدر نظام اسلامی را ادامه دهند که تنها راه انتقال این فرهنگ،ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها