سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
دومین «کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن» فراخوان داد

به همت کانون فرهنگی و هنری ترکمنان گرگان زمین، دومین «کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن» در استان گلستان برگزار می‌شود.

«موسی جرجانی» نویسنده، پژوهشگر ترکمن و دبیر دومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، گفت: پس از برپایی موفق و پرشور نخستین دوره، بر آن شدیم تا دومین دوره را به کانون فرهنگی و هنری ترکمنان گرگان زمین در شش بخش فرهنگی و هنری برگزار کنیم.

وی درباره محورهای این رویداد فرهنگی و هنری،گفت: قیام امام حسین (ع) از منظر ادیان و مذاهب، واقعه کربلا از منظر اسناد تاریخی و مذهبی اهل سنت، تبیین نگاه مختومقلی فراغی به واقعه کربلا و بیداری امت اسلامی و نهضت امام حسین (ع) محورهای این کنگره است.

جرجانی ادامه داد: مقاله، شعر ترکمنی، داستان و خاطره نویسی، مستند کوتاه، نقاشی (سه رده کودک، نوجوان و بزرگسال) قالب‌های تعیین نشده برای ارسال آثار به کنگره است.

وی مهلت ارسال آثار را تا 30 شهریورماه سال جاری عنوان کرد و افزود: به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایزی نقدی تعلق خواهد گرفت.

دبیر اجرایی جشنواره، ادامه داد: دومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن در عصر یکشنبه 4 مهرماه 1400 در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها