شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
نمایشگاه 32 از کتاب‌‌های انباری پُر می‌شود

مدیرمسئول انتشارات افراز معتقد است مشکلات گرانی در سال جاری باعث شده عناوین جدید چشمگیری از سوی ناشران تولید نشود و با این حساب، نمایشگاه سی‌ودوم عمدتا با کتاب‌های قدیمی‌تر پر می‌شوند.

اعظم کیان‌افراز؛ مدیرمسئول انتشارات افراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره پیش‌بینی وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: با توجه به وضعیت تولید کتاب متاثر از گرانی ملزومات تولید کتاب، طی سال جاری، ناشران موفق نشدند کتاب‌های چاپ اولی قابل‌توجه تولید کنند.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی می‌کنم، تعداد کتاب‌های چاپ نخست ناشران متقاضی در سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران بسیار کاهش پیدا کند.
   
دست خالی ناشران در نمایشگاه 32  
وی افزود: پیش‌بینی می‌‌‌کنم، ناشران برای نمایشگاه سال آتی، کتاب‌های تولید شده طی یکی دو سال اخیر را عرضه خواهند کرد و همچنان تاکید دارم ناشران همانند سال‌های گذشته برای مخاطب خود، چندان با دست پُر و با عنوان‌های متعدد حاضر نخواهند شد.

کیان‌افراز ادامه داد:  نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک اتفاق است و هر ناشر نیز مخاطب خاص خود را دارد، از سوی دیگر این رویدا برای ناشران به‌ویژه آن دسته که از وجود ویترین و کتاب‌فروشی محروم هستند یک فرصت است. نمایشگاه برای بسیاری از ناشران فرصت تعامل با مخاطب و شناسایی نقاط ضعف و قوت فعالیشان است.
 
افت مخاطب نمایشگاه را بعید می‌دانم
مدیر‌مسئول انتشارات افراز با تاکید بر لزوم  اصلاح ساختار تخصیص بن‌ خرید کتاب، ادامه داد: شاید وضعیت اقتصادی و معیشتی، تاثیراتی در خرید مردم از نمایشگاه کتاب داشته باشد، اما با توجه به توزیع بن‌های خرید کتاب و همچنین سابقه استقبال در سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه نیز همانند دوره‌های گذشته شاهد حضور مردم خواهیم بود؛ به‌عبارت دیگر استقبال مانند دوره‌های گذشته خواهد بود. بعید می‌‌دانم نمایشگاه سال 98 افت مخاطب را تجربه کند اما شاید افت فروش داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها