یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
ترجمه مجموعه‌یی که نویسندگان آمریکایی در حال نگارش آن هستند

محمد قصاع از انتشار شش گانه هشتم مجموعه «نبرد هیولاها» با عنوان «شاه دزدان دریایی» از سوی انتشارات قدیانی خبر داد.

محمد قصاع در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار شش گانه هشتم مجموعه «نبرد هیولاها» با عنوان «شاه دزدان دریایی» از سوی انتشارات قدیانی خبر داد و گفت: «نبرد هيولاها» عنوان مجموعه‌ای است كه گروهی از نويسندگان آمريكايی مشغول نوشتن آن هستند. آن‌ها نام مستعار «آدام بليد» را براي خود انتخاب كرده و از سال 2007 تا به حال بیش از 120 عنوان از اين مجموعه را نوشته‌اند.
 
این مترجم بیان کرد: من تا به حال 88 جلد از مجموعه‌ «نبرد هيولاها» را ترجمه كرده و به انتشارات قدیانی تحویل داده‌ام و ترجمه جلدهای بعدی بستگی به نظر ناشر دارد.
 
وی درباره مجموعه «نبرد هيولاها» توضیح داد: داستان‌هاي مجموعه‌ «نبرد هيولاها» كه عنوان اصلي‌شان Beast Quest است، در سرزميني به نام «آوانتيا» اتفاق مي‌افتد. جادوگری شیطانی به نام مالول تصمیم دارد سرزمين‌شان آوانتیا را نابود کند اما پسري 12 ساله به نام تام به همراهي النا با او مي‌جنگد تا از سرزمینش محافظت کند.
 
قصاع افزود: در 6گانه هشتم این مجموعه، فریا و نقره‌ای در سرزمین تاوانیا به دام افتاده‌اند. تام برای نجات آنها باید درخت حیات سحرآمیز را پیدا کند. اما سانپائو، شاه دزدان دریایی، شش هیولای شیطانی را احضار کرده است تا تام را متوقف کنند.
 
این مترجم درباره 6گانه هشتم توضیح داد: تام در 6گانه‌های هشتم با هیولاهای «بالیسک مار آبی،کورون آرواره‌های مرگ، هکتون دزد بدن‌ها، تورنو اژدهای طوفان، کرونوس چنگال‌های مرگبار و بلادبور شبح مرگ» می‌جنگد.
 
به گفته قصاع، نویسندگان مجموعه «نبرد هیولاها» در سایتی به نام Beast Quest اطلاعات کاملی درباره این مجموعه ارائه کرده‌اند همچنین این سایت حاوی بازی‌هایی برای بچه‌ها است. در پشت جلد کتاب‌های منتشر شده در آمریکا نیز کارت‌های بازی برای بچه‌ها گنجانده شده است.
 
محمد قصاع متولد سال 1343 در تهران و کارشناس مخابرات دریایی است. او کار ترجمه را از سال 1367 با ترجمه‌ كتاب‌های علمی تخيلی شروع كرده است. مجموعه‌های «اسپايدرويک»، «نبرد هيولاها»، «خانه‌ی درختی سحرآميز» و كتاب‌های «سرنوشت‌سازان»، «مرد عنكبوتی» و «درخت چوب آهنی»  از آثار اين مترجم‌اند.
 
انتشارات قدیانی (کتاب‌های بنفشه) مجموعه شش‌گانه «شاه دزدان دریایی» را با شمارگان هزار و 100 نسخه با قیمت هر جلد 80 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۹
    آیا نبرد هیولاها شش گانه یازدهم ترجمه میشود یا خیر؟ شش گانه ی یازدهم در خارج هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها