شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
رجب‌زاده:  20 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف در «پردیس کتاب» وجود دارد

رضا رجب‌زاده، مدیر «پردیس کتاب» درباره این فروشگاه که شب گذشته با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مشهد افتتاح شد، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 20 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف در «پردیس کتاب» وجود دارد که البته این تعداد در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شب گذشته (22 مردادماه) و در آستانه میلاد امام رضا (ع)، فروشگاه بزرگ «پردیس کتاب» وابسته به انتشارات و کتابفروشی«امام» شهر مقدس مشهد با حضور سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی و چهره‌هایی چون جعفر یاحقی، عبدالله کوثری و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب استان خراسان رضوی، افتتاح شد.
 
رضا رجب‌زاده، مؤسس و مدیر کتابفروشی «امام» که حدود 38 سال در فضایی به مساحتی حدود 40 متر مربع در چهارراه دکترای مشهد به ارائه خدمات فرهنگی به شهروندان مشهدی پرداخته، پس از 10 سال پیگیری برای کسب مجوزهای لازم، دومین شعبه از کتابفروشی خود را با عنوان «پردیس کتاب» راه‌اندازی کرد و به همراه فرزند خود علی رجب‌زاده کار اداره آن‌را برعهده دارد.

رجب‌زاده، مسئول این کتابفروشی به خبرنگار ایبنا توضیح داد: «پردیس کتاب» شامگاه جمعه 22 مردادماه، در فضایی معادل یک‌هزار متر مربع و در سه طبقه، در خیابان ابن‌سینای مشهد به بهره‌برداری رسید. طبقه همکف این فروشگاه به کتاب‌های بزرگسال، شامل کتاب‌های عمومی و حوزه علوم انسانی اختصاص دارد. طبقه دوم این کتابفروشی به کتاب‌های حوزه موسیقی و کالاهای هنری و در طبقه سوم در فضایی به مساحت 200 مترمربع نیز کتاب‌های کودک و نوجوان، بازی‌های آموزشی و لوازم‌التحریر در دسترس علاقه‌مندان است.

وی افزود: سال‌ها بود که به دلیل محدودیت‌هایی که در ارائه خدمات حوزه کتاب به مراجعه‌کنندگان در کتابفروشی «امام» وجود داشت، به دنبال توسعه فضای فروشگاهی بودیم که سرانجام با پیگیری‌های فراوان و صرف هزینه شخصی بسیار، توانستیم این فروشگاه را در محل منزل مسکونی پدرم (رضا رجب‌زاده) تأسیس کنیم و خوشبختانه امروز توانستیم فضایی برای نشستن و مطالعه حدود 50 نفر در این کتابفروشی فراهم کنیم.

مؤسس و مدیر کتابفروشی «امام» همچنین درباره منابع موجود در این کتابفروشی گفت: در حال حاضر حدود 20 هزار عنوان کتاب از ناشران مختلف در «پردیس کتاب» وجود دارد که البته این تعداد در حال افزایش است. با توجه ویژه‌ به سلیقه مخاطب، قصد داریم تا به‌طور مشخص آثاری را که به دلایل مختلف، کمتر به مشهد می‌رسد در این کتابفروشی گردآوری کنیم، چراکه بسیاری از کتابفروشان مشهد به دلیل محدودیت فضا، امکان ارائه بسیاری از آثار نفیس و کم‌فروش را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها