چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
نخستین همایش مؤلفان استان هرمزگان در نمایشگاه کتاب این استان برگزار می‌شود / برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه دهه کرامت

معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، از برگزاری چهاردهمین دوره نمایشگاه کتاب در این استان خبر داد و گفت: در این نمایشگاه، نخستین همایش مؤلفان استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

سعید موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب استان هرمزگان از دوم تا هشتم بهمن‌ماه 1395 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان هرمزگان واقع در چهارراه جهان‌بار بندرعباس برگزار خواهد شد.
 
وی توضیح داد: این نمایشگاه در دوره‌های گذشته به دلیل این‌که در خردادماه (زمان آغاز امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان) برگزار می‌شد، با استقبال چندانی مواجه نمی‌شد. امسال این نمایشگاه به درخواست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و برای حضور پُررنگ‌تر اهالی فرهنک و ادب به‌ویژه استادان و دانشجویان، در بهمن‌ماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان گفت: همزمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب هرمزگان، شاهد برپایی سومین دوره نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در این نمایشگاه خواهیم بود.
 
موحدی افزود: در چهاردهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب هرمزگان، 700 ناشر و نمایندگی ناشران از سراسر کشور در 450 غرفه به عرضه کتاب‌ خواهند پرداخت. از میان 700 ناشر شرکت‌کننده، 10 ناشر استانی هستند؛ البته این اعداد و ارقام تا پیش از برپایی نمایشگاه، قابل افزایش هستند.
 
وی اظهار کرد: امسال مبلغ بُن کتاب تخصیص یافته به نمایشگاه استانی کتاب هرمزگان نسبت به سال گذشته، با 20 درصد افزایش مواجه شده که نزدیک به 60 میلیون تومان است.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه ادامه داد: در سال جاری علاوه بر برگزاری آیین رونمایی از تازه‌های نشر استان، اجرای برنامه‌‌های هنری و راه‌اندازی ایستگاه‌های نقاشی و نخستین‌ همایش مؤلفان استان هرمزگان (همایش یک روزه) نیز با هدف قدردانی و حمایت از مؤلفان استانی و افزایش روحیه تحقیق و پژوهش مؤلفان استانی برپا می‌شود.
 
موحدی گفت: با توجه به افزایش قابلیت‌های حوزه چاپ استان هرمزگان، امسال درنظر داریم در نمایشگاه کتاب، یک نشست تخصصی در حوزه مشکلات صنعت چاپ استان هرمزگان با حضور اهالی چاپ و نشر برگزار کنیم. همچنین یک نشست تخصصی در حوزه دانشگاه و نقش آن در افزایش سرانه مطالعه و حضور دانشگاهیان در پژوهش‌های بنیادی فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: از آن‌جا که اهالی هرمزگان کتابخوان و به‌ویژه اهل خرید کتاب هستند، قشر فرهیخته در این استان به‌وفور دیده می‌‌شود. بنابراین از ناشران حرفه‌ای و معتبر سراسر کشور می‌خواهیم با حضور خود در نمایشگاه استانی کتاب هرمزگان و عرضه کتاب‌های خوب و ارزشمند، بر این شوق و شور مردم هرمزگان در مطالعه بیافزایند.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان درباره ویژه‌برنامه این اداره در دهه کرامت نیز عنوان کرد:  این اداره با همکاری و هماهنگی امور کتابخانه‌های استان، برای قشرهای مختلف، مسابقه‌های کتابخوانی با رویکرد آشنایی با سیره حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) برگزار کرده است. آیین قدردانی از برگزیدگان این مسابقات در شب میلاد امام رضا (ع) در امامزده سیدمظفر بندرعباس برگزار خواهد شد. جوایز این مسابقات از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تأمین و اهدا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها