دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
مدیر نشر ویدا: مردم کتاب‌های خوب را از بد تمیز می‌دهند/ مجموعه‌سازی کمک به صنعت نشر است

رضا نیکنام مدیر نشر ویدا گفت: خوشبختانه ما مردم فهیمی داریم و با آگاهی به بازار کتاب می‌آیند و به خوبی کارهای باکیفیت و مرغوب را از آثار بی‌کیفیت تمیز می‌دهند و ناشران و نویسندگان خوب را به عنوان «برند» در بازار کتاب کودک و نوجوان می‌شناسند لذا با وجود مجموعه‌های نامرغوب و ارزان در بازار، آنها از مجموعه‌های باکیفیت با وجود اینکه قیمت بالاتری دارند استقبال می‌کنند.

مدیر نشر ویدا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه‌سازی عنوان کرد: تولید کتاب در قالب مجموعه مزایای متعددی دارد که مهم‌ترین آن کمک به صنعت نشر در کشور است.
 
رضا نیکنام عنوان کرد: وقتی تعدادی کتاب در قالب مجموعه منتشر و در بازار کتاب توزیع می‌شود، اگر مخاطبان یک جلد از آن مجموعه را بخرند و بخوانند در صورتی که خوششان نیاید به هر حال یک جلد از آن خریداری شده است اما اگر خوششان بیاید بقیه جلدهای آن را نیز خریداری می‌کنند و این هم برای ناشر خوب است و برای او یک تبلبغ و امتیاز محسوب می‌شود و هم برای بازار نشر چون در یک مرحله خرید مثلا 10 جلد کتاب به فروش می‌رسد.
 
وی افزود: از سویی دیگر مجموعه سازی سبب می‌شود کسانی که به مطالعه علاقه‌مند هستند وقتی یک جلد از یک مجموعه را می‌خرند و می‌خوانند و به آن علاقه‌مند می‌شود به راحتی می‌توانند بقیه جلدهای این مجموعه را برای مطالعه تهیه کنند و دیگر تا مدتی نیازی به جستجو برای پیدا کردن کتاب مناسب و باب میلشان ندارند.
 
نیکنام ادامه داد: من به عنوان یک ناشر 10 سال است که بیشتر کتاب‌ها را در قالب مجموعه برای کودکان و نوجوانان منتشر می‌کنم و خوشبختانه این کار از سوی مشتریان با استقبال زیادی هم روبه رو شده است.
 
وی در ادامه به تولید مجموعه‌های ضعیف و نامناسب از سوی برخی ناشران اشاره کرد و گفت: معمولا در هر حوزه‌ تولید و صنعت وقتی یک سری محصولات خوب تولید می‌شود که با استقبال روبه رو می‌شود، برخی افراد به دنبال کپی کردن از آن می‌روند و یک سری محصولات مشابه اما بی‌کیفیت را تولید می‌کنند. در حوزه کتاب هم همین اتفاقات درباره مجموعه سازی رخ داده است و برخی ناشران اقدام به تولید مجموعه‌های ضعیفی با کیفیت پایین کرده‌اند.
 
نیکنام اظهار کرد: اما خوشبختانه ما مردم فهیمی داریم و با آگاهی به بازار کتاب می‌آیند و به خوبی کارهای باکیفیت و مرغوب را از آثار بی‌کیفیت تشخیص می‌دهند و ناشران و نویسندگان خوب را به عنوان «برند» در بازار کتاب کودک و نوجوان می‌شناسند از این‌رو با وجود مجموعه‌های نامرغوب در بازار، آنها از مجموعه‌های باکیفیت با وجود این که قیمت بالاتری دارند استقبال می‌کنند.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها