یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
جهاد و منش رزمندگان خودش یک کتاب بود

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت گفت: اگر همه زوایای دفاع مقدس به نگارش درمی‌آمد، بی‌شک باید کتابخانه بزرگی برای حفظ این آثار تاسیس می‌شد؛ زیرا جهاد و منش رزمندگان نیز یک کتاب بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، رضا نجاتی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» که امروز 30 آبان ماه در کتابخانه مرکزی خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: باید بتوانیم راه شهدا را در عرصه بین‌المللی با زورگویی دشمنان انقلاب با عزت پیش ببریم زیرا ما در استانی زندگی می‌کنیم که پایگاه مقاومت کشور و کربلای ایران شناخته شده است.

نجاتی افزود: مردم این استان در دوران دفاع مقدس در گوشه و کنار مناطق مرزی با رشادت و فداکاری‌ها و حضور مستمر در خط مقدم توانستند دشمن را به عقب برانند. رسالت امروز ما به نگارش درآوردن این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها است. اگر همه زوایای دفاع مقدس به نگارش درمی‌آمد بی‌شک باید کتابخانه بزرگی برای حفظ این آثار تاسیس می‌شد؛ زیرا جهاد و منش رزمندگان نیز یک کتاب بود.



وی پیروی از شهدا و خط سرخ شهادت را وظیفه همه مسئولان دانست و بیان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند با عملکرد مطلوب نسبت به درد و رنج مردم حساس و همراه شوند در این صورت می‌توانند دین اخلاقی خود را ادا کنند.

نجاتی مستندنگاری آثار جنگ را از ارکان مهم حفظ دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: کتاب‌هایی که در عرصه دفاع مقدس نگاشته می‌شوند تنها برای قرائت کردن نیست بلکه باید در عرصه فرهنگ آثار و مستنداتِ دفاع مقدس آنچه را که به‌دست می‌آوریم، تلاش کنیم به عنوان نقشه راهی برای تعالی در استان و کشور به کار ببندیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این مراسم گفت: برگزاری چنین بزرگداشت‌ها و حمایت‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می‌تواند نقطه عطفی در به‌ثمر‌رساندن نگارش آثار دفاع مقدس باشد.

سیدعبدالرضا مراد حاجتی بیان کرد: با گسترش رسانه‌های غربی و دور شدن نوجوانان و جوانان این مرز و بوم از فرهنگ شهدا و دفاع مقدس رسالت ما سنگین‌تر شده و نباید تنها به حمل لباس جنگی اکتفا کنیم؛ بلکه باید بتوانیم در حوزه‌های شهری و روستایی خاطرات آثار جنگ را به‌ویژه در مناطق دوزبانه روایت کنیم و بار دفاع مقدس را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید بدانند که رسم و رسومات ولایت با مردم‌داری است و از مسئولان بخواهیم نوکری مردم را کرده و از برخورد کلاسیک با مردم خودداری کنند.

حاجتی مادران شهدا را تاریخ طلایی این سرزمین دانست و عنوان کرد: باید همه تلاشمان را به کار ببندیم تا بتوانیم فرزندان شهدا را شناسایی کرده و آثار به‌جامانده از دوران دفاع مقدس را با جان و دل بپذیریم و از ظرفیت آنان در نگارش کتاب و مستندنگاری بهره ببریم. 

در این مراسم از کتاب «تنها گریه نکن» اثر اکرم اسلامی با موضوع خانوداه شهید محمد معماریان رونمایی شد و همچنین از مادران شهدا تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها