چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
«مشق شیدایی» از سری برنامه‌های راه سلیمانی در خرم‌آباد برگزار شد

در قالب ویژه‌برنامه‌های هفته‌های فرهنگی لرستان؛ آیین تجلیل از فعالان فرهنگ و هنر دفاع مقدس استان لرستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در لرستان، در مراسمی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مسئول بسیج هنرمندان استان و معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر هفته دوم از سری‌ برنامه‌های راه سلیمانی با عنوان «مشق شیدایی» برگزار شد.

احمدحسین فتایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ابتدای این برنامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، خانواده معزز ایثارگران، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت و شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مجموعه برنامه‌های "راه سلیمانی" با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه شهید سلیمانی باید ادامه یابد، با هدف تبیین آموزه‌های ایثار و شهادت، جهاد، مقاومت و حماسه‌آفرینی رزمندگان دلاور دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ حاج قاسم سلیمانی، از خردادماه تا دی‌ماه سال جاری و دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با همکاری فرماندهی سپاه ناحیه خرم آباد، بسیج هنرمندان استان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته فرهنگی، هنری و رزمایش کنگره 6300 شهید استان ادامه خواهد داشت.

فتایی افزود: هنرمندان توانای استان که در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند، در 8 سال دفاع مقدس نیز با استفاده از ظرفیت و تأثیرگذاری هنر در آن ایام کارهای ارزشمندی همچون سروده‌های زیبا، دست‌نوشته‌های بسیار خوب، نمایش‌های خوب انجام داد.

وی بیان داشت: امروزه در دهه پنجم انقلاب و در مقطعی که مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم انقلاب را ابلاغ نمودند و بر استفاده از ظرفیت‌ جوانان و انتقال تجارب و اقدامات ارزشمند که در 4 دهه ابتدای انقلاب انجام شده است تأکید داشتند، چه ظرفیتی بهتر از فرهنگ و هنر که بتوان آن‌ را تقویت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: استان لرستان دارای فرهیختگان و هنرمندان توانایی است که در دفاع مقدس کارهایی انجام داده‌اند که بی‌نظیر بوده است؛ به‌طوری که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان به رشادت‌های رزمندگان استان لرستان نیز اشاره داشته‌اند.

فتایی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری کنگره 6300 شهید استان لرستان اشاره کرد و گفت: در دبیرخانه‌های مختلف آثار خوبی جمع‌آوری شده است که یکی از این دبیرخانه‌ها، حوزه فعالیت‌‌های فرهنگی و هنری کنگره می‌باشد که از شاعران، نویسندگان و هنرمندان جهت هرچه باشکوه‌تر برگزارشدن این کنگره ملی دعوت به عمل می‌آید؛ چراکه ظرفیت‌های تأثیرگذاری هستند که در قالب کتاب‌ها، شعرها، دل‌نوشته‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها می‌توانند این مکتب و مفاهیم را به نسل‌ جدید منتقل کنند؛ زیرا ما به شهدا مدیون هستیم و درخت تنومند انقلاب با خون شهدا آبیاری شده است.


در بخش دیگری از این برنامه اسماعیل سپهوند نویسنده کتاب بلدچی به بیان توضیحاتی در مورد کتاب بلدچی پرداخت. این کتاب نخستین روایت بلند از حضور رزمندگان لشکر 57 حضرت ابوالفضل‌(ع) لرستان در دفاع مقدس است. در ادامه از این نویسنده لرستانی تقدیر به عمل آمد. 

احمد رشنو از شاعران خرم‌آباد نیز به شعرخوانی در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم پرداخت.


در ادامه برنامه از محسن مرادی، کامین ملکی، رامین صادقی، محمد میرزاوندی، آرش فروغی و محمدتقی عزیزیان از فعالان حوزه فرهنگ و هنر دفاع مقدس استان تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها