سه‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
شرکت بیش از ۳هزار نفر از گروه‌های سنی در مسابقه کتابخوانی فرمانده پیشتاز

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: در مسابقه کتابخوانی فرمانده پیشتاز بیش از ۳هزار نفر از گروه‌های سنی مختلف از سراسر استان‌های کشور شرکت‌ داشتند که ۴۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده پس از انجام قرعه‌کشی از میان شرکت‌کنندگان انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، ویژه‌برنامه «نشست معرفی کتاب فرمانده پیشتاز» و اهدای جوایز به برندگان این مسابقه؛ با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی؛ جلیل وحیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان؛ مصطفی قلی‌زاده علیار، نویسنده کتاب و معاونان، کارشناسان ستادی و برگزیدگان با رعایت کلیه شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن جلسات استاد شهریار کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

در ابتدا خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، گفت: امیدوارم از رهروان راستین مکتب امام حسین (ع) باشیم و فرزندان حسینی پرورش دهیم و ان‌شاءالله با توجه به مصادف‌شدن هفته دفاع مقدس با ایام سوگواری اربعین حسینی از فیوضات این ایام بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه از کتاب «فرمانده پیشتاز» بیان کرد: این مسابقه در سطح ملی به صورت الکترونیکی و به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی و با مشارکت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
 
معصومی افزود: در این مسابقه بیش از ۳هزار نفر از گروه‌های سنی مختلف از سراسر استان‌های کشور شرکت داشتند که ۴۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده پس از انجام قرعه‌کشی از میان شرکت‌کنندگان انتخاب شدند. از این تعداد ۱۰ نفر از استان آذربایجان‌غربی، ۲۰ نفر از سایر استان‌ها و ۱۰ نفر نیز از بین نوجوانان -که حائز نمره کامل بودند- برگزیده نهایی مسابقه اعلام شدند.

سرهنگ پاسدار جلیل وحیدی،مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و تبریک هفته دفاع مقدس گفت: انقلاب ما که در راستای عاشورا و قیام امام حسین (ع) است بی‌تردید دفاع مقدس ما نیز به عاشورا پیوست شده است.

وحیدی، با تاکید بر اینکه آثار دفاع مقدس همانند آثار ملی ارزشمند است، بیان کرد: نباید از نشر آثار دفاع مقدس غفلت کرد و چنانکه ارزش‌های دفاع مقدس توسط نویسندگان و روایان بیان و نوشته نشود قطعاً روزی خواهد رسید که نسل‌های آینده نخواهند فهمید که در این هشت سال در کشور اسلامی به نام ایران بزرگ چه اتفاقات عظیمی رخ داده است و زمانی این موضوعات ماندگار خواهد شد که نوشته و مکتوب شده و به نسل حاضر و نسل‌های آینده منتقل گردد تا در تاریخ بماند.

وی تصریح کرد: رسالت امروز ما در نشر و حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدا بسیار سنگین و مهم است. همه ما وظیفه داریم در راستای زنده‌نگه‌داشتن نام و یاد شهدا تلاش کنیم تا مانع از فراموشی آنها شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار کرد: دفاع مقدس، حیثیت، اقتدار و منشأ بالندگی ما است.

مصطفی قلی‌زاده علیار، نویسنده، شاعر و روزنامه‌نگار معاصر آذربایجان‌غربی و نویسنده کتاب «فرمانده پیشتاز» گفت: این یک توفیق الهی بوده برای من و تمام کسانی که برای شهدای گرانقدر کتاب می‌نویسند و هر قدمی در این راه ارزشمند برداشته شود، نزد خداوند متعال محفوظ است.

قلیزاده علیار، نویسنده کتاب «فرمانده پیشتاز» بیان کرد: در این کتاب، فرماندهی سردار شهید حمید باکری در عملیات بیت المقدس (آزادسازی خرمشهر) محوریت دارد و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌غربی این کتاب را منتشر کرده است.

وی درباره نقش سردار شهید حمید باکری در آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: وی جزء فرماندهان عملیات بیت‌المقدس بوده و من با تکیه بر خاطرات همرزمان و دوستان حمید باکری به تبیین نقش وی در آزادسازی خرمشهر پرداخته‌ام. این کتاب ابتدا داستان زندگی شهید باکری از بدو تولد تا شهادت به تصویر می کشد و سپس دلاوری‌ها و رشادت‌های او در میدان جنگ را شرح می دهد.
در ادامه، کتاب «فرمانده پیشتاز» توسط سمیه نیکزاد، کتابدار کتابخانه مرکزی ارومیه معرفی و بخش‌هایی از کتاب برای حاضرین در نشست خوانده شد. 

در پایان نشست، با اهدای جوایز از برندگان این مسابقه تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها