دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
افتتاح فرهنگسرایی به‌نام استاد شریعت در یک محله‌ کم‌برخوردار اصفهان

فرهنگسرایی مزین به‌نام استاد محمدجواد شریعت، نویسنده و محقق در محله حصه اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، این فرهنگسرا در محله حصه جنوبی، از محروم‌‌ترین نقاط شهر اصفهان در اختیار مردم قرار گرفته است.

همسر مرحوم شریعت در مراسم افتتاح فرهنگسرای محمدجواد شریعت در گفتگویی آنلاین ضمن ابراز امیدواری برای ادامه پیدا کردن راه استاد شریعت، افزود: آن مرحوم به کار خود عشق می‌‌ورزید و همواره وقت خود را صرف مطالعه می‌کرد.

وی با اشاره به فضائل اخلاقی استاد شریعت، گفت: یکی از عادت‌های ایشان این بود که همواره با یک بغل کتاب به منزل می‌آمد و روزی نبود که بدون کتاب وارد خانه شود. علاقه زیادی به دانشجویان خود داشت و حتی در زمان بیماری نیز همواره به تدریس مشغول بود.

شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه هواره دغدغه رفع مشکلات و تغییر در شرایط محله حصه را داشته‌ایم، گفت: به دنبال تحقق شعار عدالت قضایی که یک رویکرد جدی بود، در محله‌ای مانند حصه که شرایطی نامناسب دارد، این فرهنگسرا افتتاح شد. مردم این محله تفاوتی با شهروندان سایر محلات اصفهان ندارند اگرچه می‌توان گفت وظیفه مدیریت شهری نسبت به شهروندان محله‌هایی مانند حصه سنگین‌تر است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آیین گفت: این فرهنگسرا با کیفیت بالا و تجهیز کامل در این محله ساخته شده و قرار است دانش‌آموزان و مردم این محله از این فرهنگسرا استفاده کنند.

علیرضا نصر همچنین در گفت‌وگوی آنلاین با همسر مرحوم استاد شریعت با اشاره به فضائل و کرامات اخلاقی فراوان وی در مراسم افتتاح فرهنگسرایی به نام این استاد اظهار کرد: این افتخار را داشته‌ام که محضر این استاد تلمذ کنم و وی را فردی صاحب‌نظر و صاحب اندیشه می‌دانم، مسئولیت‌شناسی و ارتباط موثر با دانشجویان موجب شده بود آن‌‌ها اشتیاق زیادی به حضور در کلاس مرحوم شریعت داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر نیز در آیین بهره‌برداری از فرهنگسرای استاد شریعت، اظهار کرد: با توجه به اینکه در محله حصه جنوبی با کمبود فرهنگسرا مواجه بودیم، افتتاح فرهنگسرای استاد شریعت که شامل کتابخانه، فضای آموزشی، فضای فعالیت سمن‌ها و ... است، اتفاق بسیار خوبی است.

فریده روشن با بیان اینکه استاد شریعت به فضائل اخلاقی آراسته بود و ارتباط بسیار خوبی با دانشجویان خود داشت، افزود: این استاد گرانقدر عمر خود را صرف آموزش و پرورش دانشجویان کرد و نامگذاری این فرهنگسرا به‌نام استاد شریعت در محله کمتربرخوردار حصه جنوبی می‌تواند اهداف این استاد را در جهت علم آموزی جوانان و نوجوانان برآورده کند.

فرهنگسرای استاد محمدجواد شریعت در زمینی به وسعت ۱٨٠٠ مترمربع با هزینه‌‌ای بالغ بر ٧٠ میلیارد ریال احداث شده است.

محمدجواد شریعت، مترجم، شاعر، نویسنده، محقق، فرهنگ‌نویس، قرآن‌پژوه و مدرس و مصحح ایرانی بود که بیش از ۴۰ کتاب و ۸۰ مقاله از او به جای مانده ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها