شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
رونمايي از کتاب نفيس «چهره‌هاي ماندگار»

کتاب نفيس «چهره‌هاي ماندگار» که به اهتمام دبير ستاد چهره‌هاي ماندگار سعدآباد در راستاي بزرگداشت مقام علمي، فرهنگي مشاهير معاصر ايران منتشر شده، پانزدهم اسفندماه همزمان با روز درختكاري در مجموعه سعدآباد رونمايي مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي مجموعه سعدآباد، کتاب نفيس شرح حال و تصاوير «چهره‌هاي ماندگار» روز يکشنبه پانزدهم اسفند طي مراسمي با حضور مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد، مدير شبکه آموزش صدا سيما، مسوولان ستاد چهره‌هاي ماندگار، شهرداري منطقه 1 تهران و تعدادي از چهره‌هاي ماندگار کشور، در موزه و سراي چهره‌هاي ماندگار رونمايي خواهد شد.
حسن محسني با اشاره به رسالت فرهنگي مجموعه سعدآباد گفت: شناخت و شناساندن مفاخر علمي، فرهنگي و هنري اين مرز و بوم که بخشي بزرگ از «فرهنگ وتمدن ايراني» راخلق کرده‌اند وظيفه‌اي است که بر عهده تمامي ايرانيان است به ويژه، به نسل جوان امروز که در روزگار چالش فرهنگ‌ها زندگي مي‌کنند و نياز به الگوهايي مناسب براي فرداي خويش دارند.

مدير مجموعه فرهنگي تاريخي سعدآباد ادامه داد: تنها مردمي به فرهنگ و تمدن راستين و اسرار و رموز ماندگاري و جاودانگي در تاريخ دست خواهند يافت که به منش‌هاي پسنديده آراسته شده و به اصول اخلاقي و انساني پايبند باشند.

وي با بيان اينکه معرفي و تجليل از اين ماندگاران و يادگاران تاريخ ايران، مي‌تواند چراغي فرا راه نسل امروز و آينده باشد، آن را تکليفي دانست که رشد همه جانبه جامعه را به دنبال خواهد داشت.

محسني ضمن ابراز خرسندي از اينکه مجموعه سعدآباد با ميزباني مکاني فرهنگي با عنوان موزه و سراي چهره‌هاي ماندگار، مي‌تواند سهمي هر چند اندک در جاودانه كردن نام و خاطره مشاهير معاصر ايران داشته باشد، ابراز داشت: اين مجموعه از طرف ملت ايران، امانتدار حضور جاودانه نسلي پرافتخار خواهد بود.

دکتر محمود اسعدي دبير ستاد چهره‌هاي ماندگار نيز گفت: قدر دانستن مقام و منزلت چهره‌هاي ماندگارکشورمان، جامعه و نسل جوان ما را پويا خواهد کرد. دانش و تجربه اين شخصيت‌هاي علمي فرهنگي تنها در سايه شناخت عميق، دسترسي سريع و توجه لازم، بارور خواهد شد. پس در اين کتاب ارزشمند اولين سعي؛ پاسداشت زندگان است.

مسوول موزه و سراي چهره‌هاي ماندگار سعدآباد اضافه کرد: در دومين حرکت به معرفي چهره‌هايي پرداخته‌ايم که سهم و نقشي در اعتلاي فرهنگ، انديشه، هنر و تمدن اسلامي ايراني داشته‌اند. شخصيت‌هايي که خدمات فرهنگي علمي آنان فراتر از زمان حاضر بوده است و بايستي نسل به نسل آثارشان منتقل شود تا در نبود جسم خاکي‌شان، روح متعالي آنها به کالبد جامعه جان ببخشد.

وي افزود: در نهايت شخصيت‌هاي بزرگ و نامدار غير ايراني را نيز از ياد نبرده‌ايم و در بخش‌هايي از کتاب به معرفي شخصيت‌هاي غير ايراني که در جهت اعتلاي علم و فرهنگ و هنر سرزمينمان کوشيده‌اند، پرداخته‌ايم.

مراسم رونمايي از کتاب نفيس چهره‌هاي ماندگار روز يکشنبه پانزدهم اسفندماه از ساعت 30/10 با سخنراني تعدادي از مسوولان و چهره‌هاي ماندگار کشور، در سالن خليج فارس موزه ظروف سلطنتي مجموعه سعدآباد آغاز و سپس مراسم رونمايي از کتاب مزبور در موزه و سراي چهره‌هاي ماندگار ادامه خواهد يافت.

در پايان اين مراسم که همزمان با روز درختکاري برگزار مي‌شود، تعدادي نهال به‌صورت نمادين توسط چند تن از چهره‌هاي ماندگار و به نمايندگي از سايرين کاشته خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها