چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۲
پيكر حسين ابراهيمي(الوند) تشييع شد

پيكر حسين ابراهيمي الوند،مترجم ادبيات كودك و نوجوان و موسس خانه ترجمه صبح امروز(چهارشنبه) از مقابل تالار وحدت تشييع شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين مراسم كه با حضور محسن پرويز معاون فرهنگي وزير ارشاد، مصطفي رحماندوست، شهرام اقبال‌زاده، توران ميرهادي، اسدالله امرايي و  جمعي از نويسندگان و مترجمان برگزار شد، احمد مسجد جامعي، عضو شوراي شهر تهران، ابراهيمي را پدر ترجمه ادبيات كودك و نوجوان دانست و خدمات او را شايان و ماندگار توصيف كرد.

محمدهادي محمدي، نويسنده و پژوهشگر كودك و نوجوان هم در سخنان كوتاهي به تجليل از اين مترجم ادبيات كودك پرداخت و او را يار وفادار كودكان معرفي كرد.

رضي هيرمندي، مترجم ادبيات كودك و نوجوان هم در اين مراسم گفت: مرحوم حسين ابراهيمي الوند، يگانه بود و تا مدت ها جايگزيني براي وي پيدا نمي شود. او بردبار و ژرف انديش بود و خدمات زيادي براي پيشرفت و گسترش ترجمه در ايران انجام داد.

حسین ابراهیمی الوند، مترجم با سابقه كشورمان و برنده جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی، صبح ديروز به دليل ابتلا به بيماري سرطان در سن پنجاه و شش سالگي، دیده از جهان فروبست. بیش از يكصد کتاب در کارنامه این مترجم ثبت شده است.

وي متولد 1330 گلپايگان بود و در حوزه ادبيات كودك و نوجوان بيش از يكصد عنوان رمان ترجمه و منتشر كرده و 20 داستان كوتاه و مقالات تئوريك بسياري در نشريات به چاپ رسانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط