دوشنبه ۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۹
نگارش «فلسفه تاريخ در قرآن» پايان يافت

پژوهشگر حوزه دين و انديشه با اعلام اين كه تاليف كتاب «فلسفه تاريخ در قرآن» را به اتمام رسانده گفت: خواننده با مطالعه اين اثر به وقوع تحولات تاريخي در بستري از نظام تكويني پي مي‌برد و لزوم حركت در اين مسير را درك مي‌كند.\

حجت‌الاسلام جواد سليماني در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: اين كتاب بر مبناي رويكردي علمي، ناظر به آراي فيلسوفان غرب و تطبيق اين مسايل با قرآن كريم به رشته تحرير درآمده است.

وي آگاهي مقدماتي در حوزه فلسفه، منطق، قانونمندي و تاريخ قرآن را از جمله پيش نيازهاي مطالعه اين اثر برشمرد و گفت: مباحثي درباره اساس فلسفه تاريخ، اصالت يا اعتباريت تاريخي، سنت‌هاي حاكم بر تاريخ، تفسير تاريخ بر اساس نزاع اهل حق و اهل باطل از جمله موضوعات اين نوشتارند.

عضو هيات علمي موسسه آموزشي ـ پژوهشي امام خميني(ره) تصريح كرد: مخاطبان تخصصي اين اثر با مطالعه آن به اين نكته دست خواهند يافت كه تحولات تاريخي و اجتماعي بر اساس قوانيني است كه در نظام تكوين‌اند، اگر انسان‌ها يا جوامع خلاف آن عمل كنند، به يقين گرفتار شكست، نابودي و عذاب خواهند شد، چرا كه در اين نزاع مستمر، آن قوانيني كه در حمايت از حق بر مي‌آيند، پيروز خواهند شد.

وي نياز جامعه به متن ديني جامعي در اين حوزه را از انگيزه‌هاي تاليف اين كتاب برشمرد و گفت: اين اثر قابليت تدريس در كلاس درسي دو واحدي و همچنين قابليت توسعه تا دو جلد ديگر را دارد. 

حجت‌الاسلام سليماني با بيان اين كه در جست‌وجوي ناشري مناسب براي چاپ و نشر اين كتاب تخصصي است، اعلام داشت: قوانين حاكم بر تاريخ و ارتباط ميان قوانين اين كتاب نيز زمينه‌هاي تاليفات و پژوهش‌هاي آتي را هموارتر خواهند كرد.

كتاب‌هاي «رازداران حريم اهل‌بيت(ع)»، «نخستين گزارش مستمر از نهضت عاشورا» و «امام حسين(ع) و جاهيلت نو» از جمله تاليفات اين نويسنده و پژوهشگر حوزه دين و انديشه‌اند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط