شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۵
قطره‌اي از درياي فضايل نهمين پيشوا

نويسنده كتاب «نهمين خورشيد ولايت» با اشاره به اين كه اين كتاب گزيده‌اي از فضايل و كرامات امام جواد(ع) است، گفت: در اين اثر كوشيدم مجموعه احاديثي را درباره اين معصوم عنوان كنم كه از ميان متون قديمي، نسخه‌ها چاپي و آثار كهن‌اند و كمتر به گوش علاقه‌مندان رسيده‌ا‌ند.\

مهدي قرباني، ناشر، نويسنده و محقق حوزه دين با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در حقيقت اين كتاب را به سفارش يكي از خيّران ولايت‌مدار و براي آشنايي عموم مردم با ويژگي‌ها و الگوهاي رفتاري نهمين پيشواي شيعيان به رشته تحرير در آوردم. 

وي با اشاره به اين كه در نگارش كتاب درباره شخصيت‌هاي بزرگ به ويژه رجال ديني و ائمه اطهار(ع) در ابتدا بايد معرفي جامعي از ادوار گوناگون و مهمترين رخدادهاي زندگي ايشان به مخاطبان ارايه كرد، اظهار داشت: بر اين اساس با مراجعه به متون خطي كهن كه اغلب آنها بيش از 300 سال گذشته تاليف شده بودند، ذيل 28 عنوان به مباحثي نظير اسم، تحيت، حجت، ساعت، نصايح، دوران تولد، زندگي، اخلاق، اصحاب، مدت عمر، استخاره، مدفن، حرز و ... پرداخته‌ام.

محقق حوزه دين درباره زمينه‌هاي تدوين كتابش گفت: پيش از اين در پژوهش‌هاي تاليف كتاب «هزار و يك حديث رضوي» كه تمام احاديث از امام رضا(ع) تا زمان امام زمان(عج) را دربر دارد، به اطلاعات و احاديثي درباره امام جواد(ع) دست يافتم كه زمينه‌هاي تقرير اين كتاب را پديد آورد. تاكنون نخستين جلد اين كتاب كه به احاديث امام رضا(ع) اختصاص دارد، منتشر شده است. احاديث هشتمين پيشوا سه مجلد را به خود اختصاص مي‌دهد و كل اين مجموعه «جامع‌الاحاديث ابناء الرضا» نام دارد.

قرباني ويژگي بارز كتابش را مستند و معتبر بودن مضامين و بيان گزيده‌اي از مطالبي خواند كه پيش از اين كمتر به گوش شيعيان و محبان آن حضرت رسيده است.

انتشارات قاف مشهدالرضا(ع) كه مديريت آن را مهدي قرباني بر عهده دارد، نخستين چاپ كتاب «نهمين خورشيد ولايت» را در 128 صفحه رقعي، شمارگان 3000 نسخه و بهاي 15000 ريال روانه بازار نشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط