شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
توسعه آثار ادبيات پايداري در كتابخانه‌هاي شهرداري

مدير اداره نظارت و توسعه فرهنگي شهرداري تهران خبر داد: همزمان با هفته دفاع مقدس، كتابخانه‌هاي شهر تهران به كتاب‌هاي ادبيات پايداري و هشت سال دفاع مقدس مجهز مي‌شوند./

ياسر برخورداري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: طرح اهدا كتاب‌هاي ادبيات پايداري به كتابخانه‌هاي شهرداري تهران تا 31 شهريور ماه ادامه دارد كه بر اساس ظرفيت كتابخانه‌ها هزينه‌اي متغير بين صد هزار تا يك ميليون تومان براي خريد كتاب به هر كتابخانه اختصاص داده شده است.

برخورداري افزود: طبق برنامه‌هاي سازمان شهرداري تهران در تجهيز كتابخانه‌هاي شهر تهران، علاوه بر تامين منابع ضروري و به‌روز، تجهيز كتابخانه‌ها به كتاب‌هاي موضوعي در دستور كار قرار دارد. ارسال كتاب با موضوع فلسطين و صهيونيسم كه به مناسبت روز قدس در تهران به اجرا درآمد، از جمله بخش‌هاي اين طرح محسوب مي‌شود.

مدير اداره نظارت و توسعه فرهنگي شهرداري درباره تامين منابع كتابخانه‌ها افزود: تامين منابع كتابخانه‌ها به دو صورت متمركز و نيمه متمركز اجرا مي‌شود. در بخش نيمه‌متمركز كتاب‌هاي فاخر توسط كارشناسان شهرداري انتخاب و خريداري و بعد از آن به كتابخانه‌ها ارسال مي‌شوند. در بخش متمركز نيز بودجه به مناطق داده مي‌شود تا بر اساس موضوع مطرح شده كتاب تهيه كنند.

برخورداري تصريح كرد: در بحث ايثار و شهادت و امر به معرف‌ و نهي از منكر، شوراي راهبردي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت وارد عمل مي‌شود. اين شورا بر اساس كارشناسي‌هاي صورت گرفته براي مناطق 22 گانه تهران سياست‌هاي فرهنگي را پيش‌بيني و اعمال مي‌كند كه يكي از اين بخش‌ها شامل ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از طريق منابع مكتوب است.

وي در ادامه گفت: شهرداري تهران علاوه بر اين شورا موضوعات فرهنگي خود را در كميسيوني تخصصي با توجه به مسايل و موضوعات بررسي مي‌كند و با همكاري نهاد‌هاي مردمي يا ناشران، كار ترويج و توسعه منابع مكتوب را به اجرا مي‌گذارد. به عنوان نمونه در بحث هفته دفاع مقدس انتشارات روايت فتح، انتشارات سوره مهر و نشر شهر سه نشر فعال در حوزه همكاري با شهرداري تهران هستند.

برخورداري درباره نحوه همكاري انتشارات با شهرداري تهران گفت: در بيشتر موارد ناشران خود در زمينه موضوعات پيشنهادي اعلام آمادگي مي‌كنند، در غير اين صورت كتاب‌ها توسط كارشناسان خوانده و پيشنهاد همكاري از سوي شهرداري به ناشران داده مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها