چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۶
هرمان هسه پیشگام نویسندگان آلمانی شد

گروهی از مولفین و پژوهشگران ایرانی به سرپرستی دکتر سعید فیروز‌آبادی، مجموعه‌ای از 50 جلد کتاب را در دست تالیف و گرد‌آوری دارند که به معرفی نویسنده‌گان مطرح آلمانی و بررسی تاثیر آن‌ها بر ادبیات ایران می‌پردازند. اولین جلد این مجموعه با عنوان «شناخت نامه هرمان هسه»،‌ به زودی راهی بازار نشر می‌شود. یک لوح فشرده حاوی تصاویری از محل زندگی و بخشی از صدای این نویسنده نیز به همراه این کتاب انتشار می‌یابد. گروه گردآوری این مجموعه تلاش دارند هر سه ماه یک بار جلد جدیدی از این مجموعه انتشار یابد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اولین جلد از مجموعه پنجاه جلدی «شناخت نامه نویسندگان آلمانی» که به معرفی هرمان هسه اختصاص یافته است،‌ مراحل تالیف و گردآوری را سپری کرده و به زودی توسط انتشارات نگاه منتشر می‌شود.

سعید فیروز آبادی،‌ مترجم زبان آلمانی و مدرس دانشگاه که سرپرستی انتشار این مجموعه را به عهده دارد به ایبنا گفت : تلاش کرده‌ایم مطرح‌ترین نویسندگان آلمانی‌زبان را از دیدگاه تاثیرشان بر روی زبان و ادبیات فارسی و فرهنگ و هنر ایران،‌ انتخاب و مجموعه‌ای شامل زندگینامه، آثار، تفسیر، بخشی از تالیفات و مقاله‌های مرتبط به این نویسندگان را گردآوری کنیم. ضمن اینکه ترجمه‌های فارسی و تاثیرات احتمالی این نویسندگان بر زبان و ادبیات فارسی نیز در این کتاب‌ها بررسی شده‌اند.

وی علت پرداخت به هرمان هسه به عنوان اولین نویسنده آلمانی را تاثیر او بر روی ادبیات فارسی و شناخته بودنش در ایران و مشرق زمین دانست.

«شناخت نامه هرمان هسه» در 500 صفحه و با قطع وزیری منتشر می‌شود و بخشی از نامه‌های هرمان هسه، زندگینامه او و معرفی آثارش و همچنین مقالاتی در رابطه با این نویسنده را در خود جای خواهد داد.

فیروز آبادی تاکید کرد که گروه گردآوری این مجموعه پنجاه جلدی تلاش دارند هر سه ماه یک بر جلد جدیدی از این مجموعه انتشار بیابد.

جلد دوم این مجموعه به توماس مان خواهد پرداخت و در ادامه شناخت نامه نویسندگانی چون لوتر گوته، فریدریش شیلر، ماکس فریش، هاینریش بل، فریدریش دورنمات؛ فرانتس کافکا و استفان تسوایک، منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها