سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۲
توزيع رايگان كتاب ضد دوپينگ

قوانين و مقررات و فهرست مواد ممنوعه دوپينگ در كتابي با همين عنوان نوشته دكتر علي‌ طاهري از سوي فدراسيون بدنسازي و پرورش‌اندام ايران منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب با توجه به مشكلات روزافزون استفاده آگاهانه يا ناآگاهانه ورزشكاران رشته‌هاي گوناگون از فراورده‌هاي خوني و داروهاي نيروزاي غيرمجاز، به ارايه اطلاعاتي در اين زمينه پرداخته است. 

نوشتار حاضر در 12 بخش تنظيم شده است كه تعريف دوپينگ، فهرست ممنوعه‌هاي سال 2008، روش‌هاي ممنوعه يا غيرمجاز، مواد ممنوعه در مسابقات از مباحث اصلي آن به شمار مي‌روند. 

نويسنده اين اثر با بيان اين مطلب كه فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام جمهوري اسلامي ايران براي اولين بار براي مبارزه با دوپينگ و برگزاري كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي، نشان طلاي فدراسيون جهاني پرورش‌اندام را كسب كرده است، به ارايه اطلاعات كامل در زمينه داروهاي نيروزاي غيرمجاز در جهان پرداخته كه مي‌تواند براي مربيان و ورزشكاران مناسب باشد.

در بخشي از اين اثر آمده است: «در ايران بالاترين علت نتايج مثبت دوپينگ در بدنسازي، مصرف مكمل‌هاي آلوده بوده است. در بسياري از مكمل‌ها محتويات نوشته شده روي برچسب ظروف با محتويات واقعي داخل ظرف مطابقت ندارد و همين دليل به ورزشكاران توصيه مي‌شود براي استفاده از مكمل‌ها ‌با ستاد مبارزه با دوپينگ مشورت كنند.»

چاپ اول كتاب «قوانين و مقررات و فهرست مواد ممنوعه دوپينگ» در شمارگان 3000 نسخه و 24 صفحه منتشر شده و به رايگان در اختيار ورزشكاران، سازمان تربيت‌بدني، هيات‌هاي ورزشي استان‌ها و فدراسيون‌هاي ورزشي از سوي فدراسيون بدنسازي و پرورش‌اندام  قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط