سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
شب شعر پایداری با ولایت در اصفهان برگزار شد

اصفهان - به مناسبت گرامیداشت روز آزادی خرمشهر، شب شعر پایداری با ولایت همزمان با دهه کرامت و یادمان کنگره شهدای اصفهان، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و میزبانی حوزه هنری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در اصفهان، فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، با ابراز خرسندی از برگزاری این شب شعر گفت: شاعران نقش پراهمیتی در انعکاس خاطرات تلخ و شیرین و تبیین ظرفیت‌های انقلاب اسلامی دارند.

سردار مجتبی فدا با اشاره به دیدار سالانه شعرا با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان در سخنان خود در جمع شعرا بارها بر تاثیرگذاری شعر به عنوان ابزاری کارآمد برای تبلیغ ارزش‌ها و باورهای دینی و انقلابی سخن گفته‌اند و بر این مسئله تاکید داشته‌اند.

سردار فدا، استان اصفهان را استانی با ظرفیت بسیار بالا دانست و افزود: مردم شریف اصفهان در طول دفاع مقدس حماسه‌آفرینی‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌هایی کرده‌اند که برخی از این ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مردم به خوبی تبیین نشده و پنهان مانده است.

وی با اشاره به روز حماسه مردم اصفهان که 370 شهید در این شهر تشیع شد گفت: با توجه به محدودیت زمین برای دفن این شهدا، صاحبان 22 خانه قبول کردند خانه‌های خودشان را در اختیار شهدا قرار دهند و یک سال در مسکن استیجاری زندگی کنند و سپس فراخوانی داده شد و مردم همه با هم با همکاری وصف‌ناشدنی همت کردند و کار تخریب و آماده‌سازی قبور برای دفن شهدا انجام شد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: استان اصفهان دارای بیش از 23 هزار شهید است که این رقم یک‌دهم شهدای کشور را شامل می‌شود.

وی افزود: انتظارمان از شاعران این است که در قالب شعر این شهدای گرانقدر و حماسه‌هایی را که در تاریخ کشور عزیزمان ایران رقم زدند، به مردم بیش از پیش معرفی کنند.

در این برنامه استاد شاهزیدی، علی سلیمیان، محمد خادم، فتح‌الله حدادیان، سید حسن رستگار، علی شفیعی، زهرا صالحی، مهرناز آزاد، عصمت حبیبی، سحر کاظمی و فریبا نادعلی اشعاری در وصف امام مهربانی‌ها حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و همچنین اشعاری با موضوع ایثار و شهادت و فتح خرمشهر قرائت نمودند.

شایان ذکر است کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و جمعی از مسئولان استان تجلیل شد.

این مراسم با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، بسیج هنرمندان استان، حوزه هنری اصفهان، نمایندگی آستان قدس رضوی در اصفهان و موسسه فرهنگی ادبی اهل قلم، عصر هشتم خردادماه در حوزه هنری اصفهان واقع در خیابان استانداری، گذر سعدی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها