یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰
شهر مقدس قم میزبانی کرد؛‌ آئین رونمایی از دو کتاب طنز دفاع مقدس

ائین رونمایی از کتاب‌های طنز «مرغداری در میدان جنگ» و «جنگ پرملات» شامگاه شنبه در محل دفتر انتشارات کتاب جمکران واقع در خیابان شهیدان فاطمی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آئین رونمایی از کتاب‌های طنز «مرغداری در میدان جنگ» و «جنگ پرملات» در محل دفتر انتشارات کتاب جمکران برگزار شد. مراسم فوق همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) برگزار شد

در این مراسم عباس احمدی عضو هیات علمی دانشگاه و نویسنده و شاعر طنزپرداز، با اشاره به تاریخ طنز دفاع مقدس اظهار داشت: ادبیات طنز از همان زمان انقلاب پدید آمد و پس از دوران دفاع مقدس به سمت طنز اعتراضی پیش رفت و در واقع طنز با نوعی اعتراض عجین شد.

وی افزود: دفاع مقدس قم مشتمل بر احساس بود و از این رو گونه‌های مختلف هنری از جمله ادبیات و شعر طنز از دل آن بیرون آمد.

در ادامه، سید سعید هاشمی، نویسنده کتاب مرغداری در میدان جنگ و فاطمه تقی زاده نویسنده کتاب جنگ پرملات، در سخنانی روند شکل گیری طنز دفاع مقدس و تجربیات شخصی خویش را از این حوزه، بازگو کردند.

علی اکبر خوشگفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای قم نیز با اشاره به ضرورت ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس، عنوان کرد: دو گروه یادگاران و پیشکسوتان دفاع مقدس و نویسندگان جوان هستند که با پشتوانه یکدیگر می‌توانند در راستای ترویج فرهنگ شهدا و دفاع مقدس گام بردارند.

همچنین حسین پاینده راوی کتاب جنگ پرملات و محسن دلپاک و علی حاجی زاده، از راویان لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس، خاطرات طنزی را از دوران حماسه و ایثار بیان کردند.

در مراسم فوق، حجت الاسلام علی لقمان‌پور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند نویسنده و پژوهشگر دفاع مقدس، محمد حسنی مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران، سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان، سید مهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم و جمعی از رزمندگان لشگر و نویسندگان دفاع مقدس حضور داشتند.

در پایان مراسم، تابلوی معرفی دو کتاب طنز، با حضور مسئولان حاضر، رونمایی و امضا شد و دو نویسنده با اهداء هدایایی تقدیر شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها