یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
تقدیر رئیس ستاد «فهما» از نویسنده کتاب «حوض خون»  

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی همزمان با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون»  از فاطمه سادات میرعالی نویسنده این کتاب تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بر کتاب «حوض خون؛ روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس» نوشته فاطمه سادات میرعالی، امروز یکشنبه 22 اسفندماه برابر با روز بزرگداشت شهدا به میزبانی شهرستان اندیشمک برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی؛ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همزمان با انتشار تقریظ رهبری با صدور پیامی از نویسنده این اثر تقدیر و اعضای کانون‌های مساجد را به مطالعه این اثر توصیه کرد.

متن این پیام به شرح ذیل است:
«بسمه تعالی
الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْفَائِزُونَ
آنان که ایمان آوردند و از وطن هجرت گزیدند و در راه خدا به مال و جانشان جهاد کردند آنها را نزد خدا مقام بلندتری است و آنان بالخصوص رستگاران و سعادتمندان دو عالمند. (توبه 20)
 
با سلام و احترام 
دفاع مقدس رویدادی ماندگار در تاریخ کشور ایران  ونظام مقدس جمهوری اسلامی است که با تمام ابعادش باید به آن پرداخت و از لحظه لحظه‌اش درس گرفت.
 
دفاعی که در عین نوآوری های نظامی و حضور فعالانه همه اقشار و اصناف مردم و نظامیان فصلی نو در مقابله با دشمنان را رقم زد. از بین حضور این گروه‌های مختلف قشری را باید دید که جزء اثرگذار ترین ها بودند.آری زنان این رهروان فاطمی و علمداران زینبی که اگر نتوانستند تفنگ در دست بگیرند اما لحظه ای از یاری امام زمانشان و رزمندگان اسلام غافل نشدند و کمک‌های پزشکی و خدماتی و پشتیبانی آنان زبانزد خاص و عام شد.
 
صفحات زرین این دفاع جانانه با حضور افتخارآفرینان زنان شکل دیگری به خود گرفت و مشارکت مادران ، همسران، خواهران شهدا و رزمندگان در ایجاد رختشورخانه اندیمشک خدمتی دیگررا رقم زد. رختشورخانه ای که شیرزنان را برای این کار از خانه ومسجد دور هم جمع کردو بچه شیرخواره و داغ همسر و فرزند و برادرشهید و کهولت سن لحظه‌ای آنان را از ادامه کار منصرف نکرد. کاری که یادآوری آن اشک را در چشم این مادران جاری می سازد و خاطره لباس های خونی و تکه‌های بدن شهدا رختشورخانه را برای آنان به مانند زیارتگاهی مقدس کرد.
 
حالا سخن امام راحل عظیم الشان را بهتر درک می کنم که فرمودند: «اندیمشک دین خود را به انقلاب ادا کرد.»
 
حالا اما پس از گذشت سالیان دور یکی دیگر از دلاور زنان این شهر به مانند مقتدایش حضرت زینب سلام الله علیها به روایت آن همه ایثار و گذشت و جانفشانی پرداخته است و نقوشی را بر برگ های بی جان آفریده است که موجب تحسین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دام‌ظله‌العالی گشته است.
 
اینجانب ضمن تشکر فراوان از نویسنده محترم، ارزشمند و خوش ذوق "سرکار خانم فاطمه السادات میرعالی" امیدوارم عزیزان مسجدی علی‌الخصوص جوانان عزیز این کتاب ذی قیمت را بخوانند و علاوه بر یادآوری شکوه و عظمت حضور مادران خود در هشت سال دفاع مقدس به آن فخر ورزیده و مباهات کنند و ازآن درس آموخته و توشه راه خود قرار دهند. ان شاالله
 
حبیب‌رضا ارزانی
مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها