سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
پشت پرده شکست یک ابرقدرت/ روایتی جذاب از تنها عملیات نظامی آمریکا در خاک ایران

«الو کاخ سفید؟!» به قلم لیلا قربانی، روایتی است تکان‌دهنده از ماجرا‌های پشت پرده کاخ سفید به روایت آمریکا که از سوی انتشارت شهید کاظمی روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در کتاب «الو کاخ سفید؟!» از دخالت عقاید نویسنده پرهیز شده تا روایت رنگی از وقایع‌نگاری و روشن کردن زوایای تاریک یک دوره بحرانی در تاریخ آمریکا از دید آمریکایی‌ها به خود بگیرد. گرچه کم و بیش قصد تبرئه آمریکا را در مقابل ملت ایران در جای جای این وقایع می‌شود دید؛ اما در لابه‌لای همین گفته‌ها هم می‌توان حماقت و کج اندیشی آمریکایی‌ها را در برخورد با مسائل ایران به‌خوبی درک کرد.
 
در این کتاب رئیس‌جمهور آمریکا به‌خوبی نشان می‌دهد چگونه بی‌تفاوت به خشم و خواسته ملتی در برابر تحمل سال‌ها ظلم، با دست آویزی به حل مسأله گروگان‌ها در پی رسیدن دوباره به قدرت در انتخابات آن کشور است. با این‌که روی تجاوز آمریکا در پوشش عملیات نجات برای رهائی گروگان‌ها سرپوش نهاده شده؛ اما به‌درستی می‌توان دید اگر این نقشه تا آخر عملی می‌شد نه فقط گروگان‌ها نجات نمی‌یافتند که جان صد‌ها و هزاران انسان بی‌گناه دیگر هم به خطر می‌افتاد همانطور که فرمانده این عملیات نظامی چارلی بکویث گفته بود «هرکجای این دنیا کار کثیفی باید انجام بشود آن به دلتا محول می‌شود».
 
در آخر نه تنها با روایت وقایع، بلکه با اعتراف خود آمریکائی‌ها روشن می‌شود، آمریکا هرگز نمی‌تواند برای بار دومی جای پایی در ایران باز کند.
 
«الو کاخ سفید؟!» در قطع رقعی و 208 صفحه به‌تازگی از سوی انتشارت شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ این اثر را دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها